loading...
زیبایی های روز
زینب بازدید : 63 شنبه 17 مهر 1400 نظرات (1)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک رنگ موی خاص را بسته به فرم صورت خود انتخاب کنید اما وقتی آن را در شرایط یکسان چند بار استفاده کنید، ولی هر بار نتایج متفاوتی ببینید. برای رنگ مو ترفندهای ظریفی جود دارد که شاید بسیاری از شما ناخواسته در هنگام رنگ نمودن موهای خود استفاده کنید و باعث تغییر در نتایج به دست آمده، شود.

 در این مقاله قصد داریم چند ترفند ساده اما حرفه‌ای را به شما معرفی نماییم تا رنگ مویی درخشان‌تر بادوام‌تر و جذاب‌تر برای خود بسازید.

 

 

1-ترکیب رنگ قبل از افزودن اکسیدان

برای درست کردن رنگ‌های ترکیبی، ابتدا حتما رنگ‌ها را در کاسه رنگ به طور کامل با هم ترکیب نمایید و در نهایت اکسیدان را اضافه کنید. چرا که اکسیدان بر روی ترکیب رنگ‌ها تاثیر می‌گذارد و ترکیب را فعال می‌کند. در صورت مخلوط نشدن رنگ‌ها، اکسیدان تک تک رنگدانه‌های موجود در کاسه‌ی رنگ را جداگانه تحت تاثیر قرار داده و موجب می‌شود ترکیب نهایی رنگ دلخواه شما را نداشته باشد.

 

 

2-دقت در استفاده از مواد دکلره

برای دکلره کردن دقت کنید. پایه دکلره با شماره رنگ مورد استفاده باید همخوانی داشته باشد. به این صورت که اگر پایه دکلره‌ی شما ۸ است، به هیچ عنوان از رنگ‌های پایه ۹ و ۱۰ استفاده نکنید. شماره رنگ مورد استفاده باید عددی کمتر از ۸ باشد.

 

3-دقت در انتخاب نمره و مقدار اکسیدان

در استفاده از اکسیدان دقت کنید. میزان مصرف اکسیدان برای رنگ بستگی به مشخصات اکسیدان و کمپانی سازنده دارد. میزان رنگ باید با مقدار اکسیدان مصرفی همخوانی داشته باشد. اصولاً هر برند مقدار اکسیدان لازم برای رنگ موی همان برند را مشخص کرده است. مصرف بیش از حد اکسیدان موجب می‌شود رنگدانه‌ها پس از دو الی سه روز از بین برود.

 

4-از بین بردن تن زیتونی در رنگ‌های سرد

زمانی که در ترکیب رنگ خاصی از رنگ های سرد، نظیر نسکافه‌ای و بژ استفاده می‌کنید، یک تن زیتونی ناخواسته در رنگ موی نهایی ایجاد می‌شود. درصورتی که تمایلی به این تن زیتونی ندارید، استفاده از مقادیر بسیار کمی از رنگ مسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر از بین بردن تن زیتونی، درخشندگی خاصی به موهای شما می‌بخشد.

 

5-پوشاندن سفیدی موها

در صورتی که موهای شما سفیدی زیادی دارد، برای پوشانندگی بهتر رنگ، پیشنهاد می‌شود از اکسیدان شش استفاده نمایید. علاوه بر این اکسیدان شش ماندگاری بالایی را برای رنگ موهای شما به همراه دارد.

 

6-از بین بردن زردی مو در زمان دکلره

 

 

شاید در زمان دکلره کردن به این مشکل برخورده باشید که موهای شما زرد شده و به پایه‌ی مدنظرتان نمی‌رسد. در این موارد افزودن مقادیری از شامپوی بنفش یا همان شامپوی ضد زردی که دارای رنگدانه‌های بنفش است با ایجاد یک شوک ناگهانی، سریع موی شما را به پایه دلخواه می‌رساند.

 

7-ترکیب رنگ روشن بدون نیاز به دکلره

برای افرادی که علاقه‌ی زیادی به رنگ موی روشنی داشته اما به دلایل مختلف، تمایلی به استفاده از دکلره ندارند، این ترکیب رنگ، رنگ موی روشن و جذابی را برایشان به همراه دارد. ترکیبی از واریاسیون آبی، اکسیدان ۶ و رنگ موی سه صفر.

این نکته را فراموش نکنید این ترکیب رنگ تنها بر روی موهای طبیعی و فاقد رنگ قابل استفاده است، چرا که ممکن است موهای ضعیف یا موهایی که قبلاً دکلره شده است، را سست کند.

 

 

شست‌شو و فرم‌دهی سریع مو در منزل

زینب بازدید : 52 شنبه 17 مهر 1400 نظرات (0)

هر ساله هنرمندان بخش تاتو، طرح‎‌های مختلفی را برای تاتو در قسمت‌های مختلف بدن خانم‌ها و آقایان ارائه می‌دهند.

در گذشته طرح‌ها و رنگ‌های تاتو محدود و پراکنده بوده است ولی امروزه علاوه بر اینکه طرح‌های ظریف مد شده اند، از طیف رنگی بسیار گسترده‌ای نیز برای این کار استفاده می‌شود.

اما باید بدانید، قبل از قرار گرفتن زیر سوزن تاتو، نقش دلخواهتان را با توجه به سبک روز درست و با فکر انتخاب کنید، چرا که حذف اثر تاتو از روی پوست به راحتی ممکن نیست.

این روزها بیشتر طرح‌هایی متشکل از خطوط ساده رواج یافته که ترکیبی از رنگ‌های متنوع بر روی آن پاشیده شده است.

در این مطلب قصد داریم 40 طرح تاتو به تفکیک قسمت‌های مختلف بدن برای خانم‌ها و آقایان ارائه نماییم.

طرح شیر

با توجه به این که شیر نماد فرمانروایی، شجاعت و خرد است، بسیاری از خانم‌ها وآقایان تمایل زیادی در خالکوبی این طرح بر روی اندام خود هستند. طرح‌هایی از شیر که با وجود گل و نمادهای ظریف، این صورت خشن را به طرحی ظریف و زنانه تبدیل نموده است، در شکل زیر قابل مشاهده است.

طرح ویرگول

طرح‌های ساده مانند ویرگول نمادی از ادامه‌ی حیات در شرایط طاقت فرساست. این طرح ها برای کسانی که از یک دوره‌ی افسردگی و یا مشکلات شدید رنج برده‌اند نماد خوبی برای شروع دوره‌ی جدیدی از زندگی است. به همین دلیل اصولا این طرح در قسمتی از بدن که قابل مشاهد است خالکوبی می‌شود.

طرح گرگ

گرگ به دلیل اینکه برای بقای خود وابستگی شدیدی به گله و هم نوعان خود دارد، به گونه‌ای نماد خانواده و وفاداری است. همچنین با توجه به این که این حیوان محبوبیت و احترام خاصی در قبائل مختلفی نظیر مردم بومی آمریکا دارد، این طرح در میان آمریکایی‌ها محبوبیت خاصی دارد.

طرح‌هایی از این حیوان جذاب در کنار گل و رنگ‌های لطیف همچون صورتی و بنفش، طرح‌هایی مناسب بانوان نیز ایجاده کرده است.

طرح فیل

فیل‌ها نماد شکوه و رفاه هستند. همچنین با توجه به اینکه از دیرباز این باور وجود داشته که فیل حافظه‌ی خوبی دارد، نماد خرد نیز هستند. از طرفی شاید ندانید که سردسته‌ی گله‌ی فیل‌ها یک فیل ماده است. به همین دلیل این طرح یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای خانم‌هایی است که می‌خواهند استقلال، شکوه زنانگی و خرد خود را به نمایش بگذارند. اغلب این طرح در قسمت‌های مختلف دست قابل اجرا است.

طرح‌های شامل اسکلت یا جمجمه

وجود اسکلت و جمجمه در طرح تاتو می‌تواند با توجه به زمینه و بقیه‌ی نقش‌های موجود در طرح معانی مختلفی داشته باشد. اما آنچه واضح است، این طرح نماد مرگ و وحشت است که با استفاده از رنگ‌های ملیح‌تر و ایجاد گل در لابلای کار آن را زنانه‌تر کرد. این طرح اغلب بروی بازو مشاهده می‌شود.

طرح فرشته

فرشته‌ها نماد پاکی و محافظت هستند. بنابراین این طرح یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای افراد مذهبی است که می‌خواهند ارادت خود به دین و مذهب را نشان دهند و یا خانم‌هایی قصد دارند عشق پاک خود نسبت  به فرزند یا شخصی که از او محافظت می‌کنند را نشان دهند.

طرح لنگر

طرح لنگر یا ابزارهای دریانوردان، همه نمادی از سفر هستند. برای کسانی که در حال یک سفر درونی از یک اعتقاد یا تفکر به اعتقاد یا تفکری دیگرند و یا ماجراجویان سفر دوست این طرح را بر روی دست و یا مچ دست به گونه‌ای که قابل مشاهده باشد تاتو می‌کنند.

طرح‌های مینیمال

طرح‌های مینیمال که از چند خط سیاه و ساده تشکیل شده است، نماد سادگی هستند و برای خانم‌ها و آقایانی که به دنبال سادگی و آرامش هستند، طرح‌های خوبیی هستند. بعضا در میان این خطوط رنگ‌های به صورت لکه نیز وجود دارد که آن را جذاب‌تر کرده و از سادگی آن می‌کاهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا طرح‌های برجسته‌ی سال 2021 را بررسی نماییم.

م

تاریحجه‌ی تاتو

قرینه‌سازی ابرو در تاتو

زینب بازدید : 51 شنبه 17 مهر 1400 نظرات (0)

با شروع فصل گرما تغییر رنگ پوست یا به اصطلاح پدیده هایپرپیگمنتیشن در اثر اشعه‌های خورشید به راحتی ایجاد می‌شود. این عارضه دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد. در این مقاله به بررسی علل هایپرپیگمنتیشن و روش‌های درمان آن می‌پردازیم.

هایپرپیگمنتیشن به پدیده‌ای گفته می‌شود که در آن قسمت کوچکی از پوست تیره می‌شود یا در مواردی سطح وسیع‌تری به دلایل مختلفی از جمله سوختگی افزایش سن حساسیت‌های دارویی و غیره دچار تغییر رنگ می‌شود. برای درمان این عارضه لازم است بدانیم علت این تغییر رنگ چیست؟

 

 

لکه های آفتاب سوختگی

این لکه‌ها به صورت کک مک، در قسمت پشت دست و روی صورت بروز می کند علت این افزایش سن آیا قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می‌باشد.

 

تغییر رنگ در اثر التهابات

این تغییر رنگ پس از درمان واکنش‌های التهابی، مانند جوش و آکنه یا در آسیب‌های پوستی، مانند خراش ایجاد می‌شود، که علت آن افزایش رنگدانه ها در نقطه ملتهب است.

 

التهاب‌های ناشی از حساسیت‌های دارویی

 

 

 داروهای خاصی مانند داروهای ضد مالاریا و آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند رنگدانه‌های پوست را به صورت موضعی تحت تاثیر قرار دهند و باعث تغییر رنگ پوست در آن نقطه شوند.

 

پیگمنتیشن گسترده

این عارضه در شرایط حاد پوستی، مانند لیکن پلانوس و یا به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای مانند آدیسون رخ می‌دهد.

 

ملاسما

ملاسما یا تغییر رنگ قهوه ای در ناحیه پیشانی گونه‌ها قسمت بالایی لب جای سبیل در آقایان رخ می‌دهد، که در نتیجه عوامل هورمونی مانند مصرف قرص‌های ضدبارداری خوراکی، بارداری‌های ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض آفتاب به وجود می‌آید.

 

روش پیشگیری و درمان

اولین و موثرترین روش پیشگیری و درمان برای کلیه تغییر رنگ‌های پوستی، استفاده از کرم ضد آفتاب است. چرا که آفتاب موجب تشدید فعل و انفعالات مضر پوستی خواهد شد.

 

 

سایر مواد و داروهای مورد استفاده بسته به نوع پوست و تشخیص متخصص پوست، هیدروکینون‌ها، تیامیدول، آربوتین، اسید آزلاییک و اسید کوجیک هستند. دکتر گونات زیان در رابطه با این داروها می‌گوید" این داروها فعالیت آنزیم اصلی در تولید ملانین که تیروزیناز نام دارد، را مهار می‌کنند."

 

درمان هایپرپیگمنتیشن

برای درمان پدیده‌ی تغییر رنگ پوست، بسته به بودجه و شدت تغییر رنگ دارد. شما می‌توانید در کلینیک‌های زیبایی یا سالن‌های آرایشی از انواع خدمات پوستی این حیطه بهره مند شوید.

داروهای خوراکی و موضعی

 برای مصرف این داروها باید با پزشک خود صحبت کنید. متخصص بسته به شدت مشکل پوستی و سایر ویژگی‌های پوست، برای شما به طور خاص یک دارو تجویز می‌کند.  مطالعات اخیر بر روی اسید ترانکسامیک نشان داده است، مصرف خوراکی این دارو تاثیر بسزایی در بهبود ملاسمای پوست  دارد.

لایه برداری شیمیایی

 در این روش، لایه‌ای از ترکیب‌های اسید لاکتیک، ویتامین سی و رتینوئیدها بر روی پوست قرار می‌گیرد و یک لایه‌برداری ملایم در کنار نور درمانی موجب یکدست شدن پوست و از بین بردن رنگدانه‌ها خواهد شد.

نور درمانی و لیزر

 

 

در صورتی که مشکل پوست شما حاد باشد، این روش در چندین جلسه به میزان قابل توجهی مشکل شما را حل خواهد نمود.

دکتر گونات زیان در این حوضه، روش‌های فراکسل، هالو، برود باند و لایت BBL را بسته به نوع لک، برای پاکسازی کک مک و جوانسازی پوست معرفی می‌کند.

در روش BBL از یک سری انفجارهای نوری با طول موج کوتاه و شدت بالا برای  یکدست نمودن رنگ پوست و ‌سازی استفاده می‌شود. این روش درمانی نوعی نور درمانی ملایم است.

در روش هالو دو دسته طول موج وجود دارد که یک دسته به صورت عمیق به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و و موجب تحریک کلاژن می‌شود و یک دسته پوست را به صورت سطحی پاکسازی می‌کند.

روش فراکسل نیز مانند روش هالو است. با این تفاوت که در این روش یک دسته طول موج وجود دارد.

بسته به شدت تغییر رنگ یا هایپرپیگمنتیشن، متخصص پوست یکی از این دو روش را پیشنهاد می‌کند.

 در لیزر درمانی این نکته را باید حتماً مدنظر قرار داد، در صورت وجود ملاسما در پوست، لیزر می‌تواند باعث تشدید آن شود. به همین دلیل این روش برای از بین بردن اسکار و جای جوش مناسب است و برای ملاسما پیشنهاد نمی‌شود.

 

زینب بازدید : 48 شنبه 17 مهر 1400 نظرات (0)

در میان پاک‌کننده‌های پوستی و محلول‌های سلامت پوست، شاید بارها با نام تونر برخورد داشته‌اید. این محلول در میان بیوتی تراپیست‌ها جایگاه خاصی دارد. همچنین میسلار واتر محصولی جدید یا بهتر است بگوییم نامی جدید است که به عنوان محصولات پاک‌کننده پوست، به بازار عرضه شده است. در این مطلب قصد داریم تفاوت‌های اساسی این دو محصول را بررسی نماییم.

 

  

میسلار واتر چیست

میسلار واتر یک محلول پاک‌کننده پایه آب است، که تقریباً کلیه کارهای پاک کردن آرایش را انجام می‌دهد. از این محصول می‌توانید برای پاک‌سازی سطح پوست از آرایش استفاده کنید.

 در واقع این محصول، با از بین بردن آلودگی‌ها و ناخالصی‌های سطح پوست باعث احساس نرمی و زیبایی در پوست می‌شود. میسلار واتر از میسل‌ها یا ذرات روغنی شده که با جذب کثیفی‌ها و ناپاکی‌ها، آن‌ها را از سطح پوست پاک می‌کنند.

این محصول بسیار کامل بوده و قادر به پاک‌سازی انواع محصولات آرایشی، از کرم پودر بیس گرفته تا آرایش چشم و ریمل است و چربی‌های اضافی سطح پوست را نیز از بین می‌برد.

این محصول علاوه بر از بین بردن آرایش و پاک‌سازی جز یکی از محصولات مراقبت از پوست بسیار خوب است وجود میسل‌ها یا همان ذرات لیپیدی پاک کننده که به صورت سوسپانسیونی در آب معلق شده‌اند این محصول را برای این دو هدف بسیار موثر ساخته است.

میسل‌ها دارای دو سر آب‌گریز و آب‌دوست هستند به این معنی که علاوه بر جذب مواد ناخالص و چربی پوست با سر آب‌گریز خود، قادر به مرطوب کردن پوست و جوان‌سازی آن ،با سر آب‌دوست خود است.  این مواد به دلیل ساختار خود جالبی که دارند، حتی می‌توانند آرایش‌های ماندگار مانند ریمل ضد آب را نیز پاک کنند.

 

 

تونر چیست

تونر محصولی است با پایه آب که سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کند. استفاده از این محصول برای پوست چرب، پاک‌سازی و از بین بردن منافذ باز را به همراه دارد و برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند. یک تونر خوب، سرشار از مواد آنتی اکسیدان‌، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

از طرفی پوست ما دارای pH اسیدی است. استفاده از صابون‌ها و برخی از مواد آرایشی موجب از بین رفته تعادل pH پوست و ایجاد قارچ در سطح آن می‌شود. تونرها با تنظیم pH پوست، از این فرایند پیشگیری کرده و به تسریع بازیابی این تعادل کمک می‌کنند. همچنین با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی بر روی پوست از آن در برابر  نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی نیز پیشگیری می‌کند.

 

 

پس از معرفی این دو محلول مراقبتی مهم، در این بخش به تفاوت‌های اساسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

1-تفاوت در کابرد

همانطور که گفته شد هدف از به کار بردن میسلارواتر پاک کردن آلودگی‌ها و مواد آرایشی است، پاکسازی عمیق پوست و سم زدایی نیز از دیگر وظایف این مایع است. بسته به نوع پوست شما میسلار واترهای متنوعی در بازار وجود دارد، که شما می توانید پس از تعیین نوع پوست خود، خشک، چرب، مختلط یا معمولی، میسلار واتر سازگار با پوست خود را انتخاب کنیم. این در حالی است که وظیفه اصلی تونر تنظیم pH و سلول های مرده پوست بعد از شست و شو می‌باشد.

 

2-تفاوت در فرمولاسیون مواد تشکیل‌دهنده

تفاوت بعدی در فرمولاسیون و ساختار مواد تشکیل‌دهنده این دو است. همانطور که گفته شد، مواد تشکیل دهنده میسلار واتر ساختاری میسلی دارد که با وجود مرطوب بودن،چرب هستند. به این جهت که بتواند کمک کند مواد آرایشی به راحتی از روی پوست پاک شود. در حالیکه تونر هیچ ماده چربی ندارد . 

 

3-تفاوت در پروسه‌ی مصرف

تفاوت سوم در فرایندهای ضروری پس از مصرف است. .پس از استفاده از میسلار واتر، برای پیشگیری از خارش و جوش زدن باید صورت شست‌شو شود. چرا که میسلار واتر دارای مواد پاک کننده و سطح فعال ملایم است. در بسیاری از موارد گفته می‌شود، پس از استفاده از این محلول، نیازی به شست‌شو نیست، ولی به دلیل چرب بودن و حل شدن آلودگی‌های سطح پوست در این قسمت، برای از بین رفتن کامل آلودگی‌ها، باید یک مرحله شست‌شو صورت گیرد. این در حالی است که پس از استفاده از تونر شست‌شو نیاز نیست.

 

برای تشخیص تونر از میسلار واتر در بازار چه باید کرد؟

تشخیص تونر از میسلار واتر با توجه به نوع مواد تشکیل دهنده شان بسیار ساده است. همانطور که قبلاً گفتیم میسلارواتر دارای مقادیر جزئی از شوینده‌ها و سطح فعال‌ها است که در اثر تکان دادن‌های ملایم دچار کف زیادی می‌شود. در حالیکه تونر در اثر تکان دادن، کف بسیار جزئی و سطحی ایجاد می کند.

نیکوتینامید و 9 تاثیر کلیدی آن بر سلامتی پوست

زینب بازدید : 75 چهارشنبه 17 شهریور 1400 نظرات (0)

جهت رفع قوز بینی روش‌های زیادی وجود دارد که بسته به میزان استطاعت مالی شخص، دائم یا موقت است. برای مثال جراحی بینی گرانقیمت‌ترین روش است که با توجه به کیفیت عمل، دائمی می‌باشد.

پس از آن تزریق ژل از جدیدترین متدهای روز برای رفع قوز بینی است.

 

 

 اما برای کسانی که به دنبال یک روش راحت و کم‌هزینه برای رفع این مشکل هستند، گریم بهترین گزینه است. درگریم با استفاده از کانتورها نقص‌های چهره پوشانده و زیبایی‌های آن در معرض بزرگنمایی قرار می‌گیرد. برای این کار باید دقت نمایید که از سایه‌ها در کدام قسمت استفاده کنید. چرا که استفاده ناصحیح از کانتورها نه تنها عیوب صورت را نمی‌پوشاند بلکه باعث می‌شود مشکلات بزرگتر به نظر برسد. در این مطلب قصد داریم روش صحیح پوشاندن قوز بینی با استفاده از گریم را شرح دهیم.

 

تاثیر کانتورها و سایه‌ها در اصلاح ظاهر بینی

 

 

رای گریم بینی در ابتدا دو خط موازی روی بینی را ایجاد می‌کنیم.  به دلیل اینکه بینی‌های قوز‌دار تیغه‌ی نازکی داشته و خطوط موازی به هم نزدیک هستند، ما با ایجاد فاصله بین دو خط موازی سعی می‌کنیم با این روش نازکی تیغه را بپوشانیم.  قسمت میانی دو خط را با یک رنگی که یک درجه از رنگ پوست صورت روشن‌تر است، پوشانده و قسمت زیر بینی را از پایین به بالا با یک رنگ روشن بپوشانید.

در این مرحله دو حالت پیش روی شما قرار دارد. تیغه بینی دارای قوز بزرگ باشد و یا اینکه قوز آن کوچک باشد. در صورتی که قوز بینی بزرگ باشد بالا و پایین آن را رنگ روشن می‌زنیم و نهایتا رنگ را به اطراف خارج آن پخش می‌کنیم.

در حالت دوم روی قوز یک لکه تیره ایجاد می‌کنیم و در همان قسمت رنگ را پخش می‌کنیم.

 

تاثیر فاصله‌ی چشم‌ها در ظاهر بینی

مرحله بعدی کنترل فاصله چشم‌ها از یکدیگر است. در صورتی که فاصله چشم‌ها به درستی انتخاب نشود اصلاح بینی به تنهایی مشکل را رفع نخواهد کرد. متخصصین زیبایی برای جراحی بینی از این معیار برای تنظیم شکل درست بینی هنگام عمل استفاده می‌کنند. برای این کار فاصله‌ی میان چشم‌ها اندازه‌گیری می‌شود، درصورتیکه این فاصله طبیعی و درست باشد باید عرض بیا پهنای قاعده‌ی بینی، فاصله‌ی میان سوراخ‌های بینی، مساوی با فاصله میان لبه داخلی میان دو چشم باشد.

 

 

پس لازم است در زمان میکاپ و پوشاندن عیوب بینی، به این نکته توجه نمایید.

 

تاثیر استایل مو بر ظاهر بینی

 

 

نکته بعدی استایل موها است. کسانی که دارای بینی قوزدار و بزرگ هستند، نباید موهای خود را چتری کوتاه کنند. همچنین نباید از مدل‌هایی که قسمت زیادی از مو بر روی صورت قرار می‌گیرد، استفاده کنند. چرا که این استایل مو باعث بزرگ جلوه دادن بینی می‌شود. زیرا هر اندازه صورت کوچکتر نشان داده شود بینی بزرگتر به چشم می‌آید. این افراد باید موهای خود را حجم داده و یا در قسمت پشت سر با کش یا گیره جمع نمایند. نمایاندن ابروها و چشم با آرایش‌های مناسب، تاثیر قابل توجهی در کاهش توجه بیننده بر روی بینی می‌شود.

 

تاثیر آرایش کلی صورت بر ظاهر بینی

 

 

همچنین آرایش چشم و لب‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در پوشاندن عیوب بینی داشته باشد. برای چشم‌ها باید یک آرایش طبیعی و سبک و برای لب‌ها نیز باید از رنگ‌های طبیعی استفاده نمود.

خط لب‌های پر رنگ و غلیظ بینی را بزرگتر جلوه می‌دهد. به طور کلی خط لب و رژ باید همرنگ انتخاب شود یا نهایتا تا 2 درجه تفاوت رنگ داشته باشد. برای جلب توجه بیننده به لب‌ها باید کمی لب‌ها را درشت گریم کنید. برای مثال کسانی که لب‌های باریک دارند با زیرسازی کمی خط لب را بیرون از لب‌ها بکشند و رژ لب را به گونه‌ای بزنند که لب درشت‌تر به نظر برسد.

مراقب فرم ابروها باشید، ابروهای بسیار نازک و کشیده فرم بینی را بزرگتر نشان می‌دهد. ابروها باید با فاصله و نسبت به اندازه‌ی چشم و گریم آن ضخیم باشند تا فرم بینی کمتر جلب توجه کند.

 

 

5 گام برای گریم حرفه‌ای در منزل

زینب بازدید : 56 چهارشنبه 17 شهریور 1400 نظرات (0)

افزایش سن، باعث شل شدن ماهیچه‌های صورت و افتادگی گونه می‌شود. روش‌های مختلفی برای لیفت صورت وجود دارد. جراحی‌های زیبایی، استفاده از نخ لیفت، جیدرولر سنگ یشم و انواع تراپی‌های دستگاهی موجود در کلینیک‌های زیبایی از جمله روش‌های لیفت پوست می‌باشد.

در این مطلب قصد داریم ۵ روش ساده برای لیفت صورت را که به راحتی و بدون پرداخت هزینه، می‌توانید در منزل و با استفاده از میکاپ انجام دهید، شرح می‌دهیم.

 روش اول

 استفاده از کانسیلر در قسمت‌های خاصی از صورت که موجب کشیده به نظر رسیدن اجزای صورت به سمت بالا می‌شود. مثل قسمت‌های گوشه خط لب پایین به سمت گونه، خط زیر گونه به سمت گوش، امتداد حلقه دور چشم به سمت انتهای ابرو و قسمت انتهای داخلی چشم به سمت بینی. مقداری از کانسیلر را در قسمت‌های مشخص شده بمالید و با برس کانتور مخصوص پخش نمایید.

روش دوم

کشیدن خط چشم‌های کشیده و بلند به سمت انتهای ابرو، به اصطلاح خط چشم‌های روباهی که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

روش سوم

 اصلاح استایل ابرو، کشیدن ابروها به سمت بالا با استفاده از ریمل ابرو یا برس‌های مخصوص و یا لیفت ابرو تاثیر بسزایی در لیفت صورت دارد.

روش چهارم

 

استفاده‌ی صحیح از رژ گونه و برس آن، رژ گونه را از قسمت پایین شقیقه، در قسمت انتهای ابرو، به سمت گونه بکشید. با استفاده از یک برس رژگونه‌ی بزرگ مقداری از رژ گونه را در این قسمت، از قسمت پایین به سمت بالا بکشید.

روش صحیح ریمل زدن

استفاده از ریمل فقط برای قسمت خارجی مژه‌ها، مژه های انتهای چشم را با استفاده از برس ریمل به سمت انتهای ابرو بکشید.

با انجام این 5 روش به راحتی و بدون هزینه، صورت شما شاداب و لیفت شده به نظر می‌رسد.

زینب بازدید : 44 چهارشنبه 10 شهریور 1400 نظرات (0)

مغز انسان همانند دستگاه‌های الکترونیکی، در صورتی که بلا استفاده باقی بماند، کارایی خود را از دست داده و دچار فرسودگی می‌شود. در این مطلب قصد داریم چند تمرین ساده برای فعال تر، پویاتر و باهوش تر بودن، ارائه نماییم.

 

 

۳۰ دقیقه پس از بیدار شدن ۲ لیوان آب بنوشید. بدن در طول شب به مدت ۶ تا ۹ ساعت هیچ آبی دریافت نکرده است. در صورتیکه برای حذف مواد زاید بدن به آب نیاز دارد.

 

 

هنگام خوردن صبحانه خلاصه ای از یک کتاب را بخوانید. برای این کار میتوانید ابتدا کتاب‌های پرفروش روز دنیا را بیابید و خلاصه آن‌ها را از طریق اینترنت دریافت نمایید.

در طول مسیر محل کار یا تحصیل کتاب صوتی گوش دهید. گوش دادن به کتاب‌های صوتی قدرت تفکر شما را تحریک می کند.

در حین کار چای سبز بنوشید. چای سبز فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند

در طول روز به اندازه‌ی یک چرت کوتاه بخوابید. تحقیقات نشان داده که رویای کوتاه مدت یا همان چرت زدن در طول یادگیری، سرعت آن را افزایش می دهد.

از مصرف قند و شیرینی در طول روز خودداری نمایید یا آن را به حداقل برسانید. به جای قند مصنوعی از قندهای طبیعی به میزان کم استفاده کنید. بالا و پایین رفتن قند خون برای حفظ عملکرد قوی و هوشمندانه ذهن مناسب نیست.

اسیدهای چرب عملکرد خوبی دارند. سعی کنید چیزهای شیرینی که برای ناهار می‌خورید را به مواد غذایی مفید حاوی اسیدهای چرب و امگا 3، همچون ماهی یا تخم مرغ تغییر دهید.

 

 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی را در طول روز به حداقل برسانید.  سعی کنید بیش از 2 بار در روز سراغ تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی نروید.

سعی کنید زمانی کوتاه از روز را به بازی بپردازید.  نتایج مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که حتی بازی‌های ساده‌ تاثیر قابل مشاهده ای بر عملکرد مغز دارد.

کتاب بخوانید و کمتر تلوزیون تماشا کنید. خواندن کتاب مستلزم این است که مغز شما به صورت فعال تصاویر ذهنی از آنچه می خوانید را بسازد.

در صورت امکان سعی کنید برنامه‌نویسی بیاموزید. برنامه نویسی، شیوه عالی برای یادگیری تفکر منطقی و در چارچوب است.

در طول روز نرمش کنید. ذهن و جسم به شدت با یکدیگر در ارتباطند. تناسب فیزیکی بدن به عملکرد صحیح ذهن نیز کمک می‌کند.

دوستان خود را از میان افرادی انتخاب کنید که از شما باهوش‌تر هستند و با آن‌ها وقت بگذرانید.عادت ها و الگوهای تفکر افرادی که با آنها وقت می گذرانید بر شما تاثیر خواهند گذاشت.

با افرادی که با شما مخالف هستند صحبت کنید. گفتگو و بحث کردن با این افراد برای شما این فرصت را مهیا می کند که:

* استدلال‌هایتان روشن و واضح شود.

* متقاعد شوید که ممکن است شما نیز اشتباه کنید.

در هر دو صورت شما برنده اید.

در طبیعت پیاده روی کنید. پیاده روی در دل طبیعت علاوه بر بهبود سیستم گردش خون، کمک می‌کند اکسیژن بیشتری دریافت نموده و آرامش ذهنی بیابید.

مدت زمانی کوتاه ازدقایق پایان روزتان را به برنامه ریزی برای فردا اختصاص دهید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به صورت پربارتری کار کنید. 

 

 

8 نشانه‌ی سلامت روان و شعور اجتماعی

زینب بازدید : 51 چهارشنبه 10 شهریور 1400 نظرات (0)

انواع ویتامین‌های نقش حیاتی در حفظ سلامتی بدن انسان دارند. برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین C محلول در آب و برخی محلول در چربی هستند. شاید فکر کنید استفاده از ویتامین‌ها و مکلمل‌های آن‌ها همواره باعث حفظ سلامتی بدن می‌شود، اما بهتر است بدانید استفاده خودسرانه از مکمل‌ها و استفاده بی‌رویه از منابع ویتامین‌ها می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. بنابراین مصرف این مکلمل‌ها حتما باید تحت نظر متخصصین علوم تغذیه صورت گیرد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی ویتامین A و نقش آن در سلامت بدن بپردازیم. برای شناخت انواع ویتامین A، با ما همراه باشید.

 

 

ویتامین A برای رشد طبیعی و حفظ بافت پوششی بدن ضروری است و برای دید بهتر درشب نیز ضرورت دارد. به رشد استخوان کمک کرده و در تشکیل دندان نقش بسزایی دارد.اما همین ویتامین که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند. در مقادیر بالا سمی است. باید توجه داشت که مقدار مورد نیاز این ویتامین برای انسان در دوره‌های مختلف سنی متفاوت است بدن نوزادان در روز 400 الی 500 میکروگرم، کودکان 600 الی 900 میکروگرم و بزرگسالان 700 تا 900 میکروگرم نیاز دارد.

 

 

همچنین زنان باردار 750 تا 770  و زنان در دوران شیردهی 1200 الی 1300 گرم نیاز دارند.کمبود ویتامین A در بدن بر بینایی تاثیر مستقیم داردو فرد را دچار ضخامت و خشک شدن قرنیه چشم می‌کند. تا جایی که حتی کمبود شدید آن منجر به نابینایی فرد می‌شود. این ویتامین در محافظت از گلبول‌های سفید خون، سیستم ایمنی و غشای سلول‌های مخاطی نیز بسیار موثر است. اثر درمانی ویتامین A در زخم‌ها و عوارض پوستی بسیار چشم‌گیر است و کمبود آن موجب طولانی شدن روند درمان زخم می‌شود.

 

 

به آن دسته از مولکول‌های ویتامین A که از طریق منابع غذایی حیوانی به بدن وارد می‌شوند، ویتامین A عملکردی گفته می‌شود. این ویتامین در مواد غذایی همچون، شیر، مارگارین، جگر، قلوه و زرده تخم مرغ موجود است.

آن دسته از ویتامین‌‌های A که از طریق سایر مواد غذایی گیاهی دریافت می‌شود، پرو ویتامین A کارتنوئید نام دارند. پروویتامین‌ها به خودی خود دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند، شامل سبزیجات برگ‌دار زرد و سبز تیره، آلوزرد، طالبی، هلو است که با مصرف آن ها ویتامین مورد نیاز بدن تامین می‌شود. یکی از مهم‌ترین پیش سازهای ویتامین A که در گیاهان وجود دارند، بتا کاروتن‌ها هستند.

لازم است بدانید این ویتامین در درمان زگیل، عفونت های مختلف در بدن و بیماری‌های دستگاه تنفسی و سلول‌های مخاطی نقش اساسی دارد؛ پس حتما در رژیم غذایی خود آن را بگنجانید.

 

ده ماده غذایی مفید برای داشتن پوست سالم

زینب بازدید : 44 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

پس از بررسی بحث تاخیر در گفتار قصد داریم شما را در معرض آموزش چگونگی ثروتمند شدن، به کودکان خود قرار دهیم. با ما همراه باشید.

یکی از تفکرات  اشتباهی که از گذشته تاکنون توسط والدین به کودکان  القا می‌شده است،  بی اهمیت جلوه دادن پول در زندگی بوده است. این در حالی است که کودک از همان ابتدا باید برای ثروتمند شدن آموزش ببیند در این مطلب قصد داریم ۶ نکته اساسی برای ثروتمند شدن را مطرح نماییم.

در ابتدا فرزند شما باید بداند پول چگونه بدست می آید. او باید از کودکی بداند پول بدون زحمت از کیف والدین خارج نمی‌شود و در ازای یک عمل مثبت به دست خواهد آمد.

 

 

به کودک خود آموزش دهید میان بخشندگی پس انداز و خرج نمودن تعادل برقرار کند.

 سخاوت و بخشندگی بسیار مهم است. زیرا اهمیت کمک به همنوع را به کودک شما می آموزد. اما در ادامه شما باید به او خوب بیاموزید بخشی از پولش را همواره برای سرمایه گذاری پس انداز کند و بخشی را خرج نماید. به او گوشزد کنید که وقتی پول تمام شد جایگزینی وجود نخواهد داشت. بدون تردید فرزند شما اشتباهاتی خواهد داشت، اما بهتر است تا زمانی که در مکانی امن همچون خانه پدری است، اشتباه کند.

برای این کار سه قلک برای او مشخص کنید. یک قلک برای پس انداز کردن، یک قلک برای خرج کردن و یک قلک برای بخشیدن . هر زمان پولی به او می‌دهید، از او بخواهید پولش را بین سه قلک تقسیم کند.

 

 

فرزندتان را در بحث بودجه بندی هزینه‌های خانواده مشارکت دهید.  این کار باعث می شود که او در بحث بودجه بندی هزینه‌های خانواده درگیر شود و ببیند که شما چطور مسئولانه و قبض ها و صورتحساب ها رسیدگی می‌کنید. کودکان به طور ذاتی دوست دارند به پدر و مادرشان کمک کنند بنابراین با این کار به او کمک می‌کنید که فکر کند چگونه می‌تواند برای کاستن هزینه‌ها به خانواده کمک کند. اما به یک نکته توجه کنید این بحث باید کاملاً خودمانی و بدون تنش و اضطراب صورت گیرد.

پرداخت‌های الکترونیکی را به فرزندتان بیاموزید یا دست‌کم او را با این مقوله آشنا کنید. برای مثال زمانی که دارید قبض‌ها را به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنید، کنار او بنشینید و اجازه دهید کار شما را تماشا کند.

به فرزندتان پول هدیه بدهید، تا بتواند تصمیمات مالی بگیرد. در مناسبت‌ها به جای کالا به فرزندتان پول هدیه بدهید به این ترتیب هم در وقت صرفه جویی می‌کنید و هم به کودک خود نشان می‌دهید که درخواست هایش چه هزینه ای دارد. علاوه بر این به تقویت توانایی حساب و کتاب او نیز کمک می‌کنید.

پول تو جیبی را با حساب و کتاب به فرزند خود بدهید کودکان برای انجام امور شخصی خود مانند خرید خوراکی لوازم تحریر و اسباب بازی به پول نیاز دارند. تعیین مبلغ مشخصی به عنوان پول توی توجیبی برای بچه ها خوب است. اما بهتر است ابتدا کودکمان را با آموزش هایی روبرو کنیم که بتواند  آن را خودش به دست بیاورد. این کار به او نشان می‌دهد افراد چگونه کسب درآمد می‌کنند.

 

 

زینب بازدید : 46 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

شاید تاکنون برای شما پیش آمده باشد که با والدینی مواجه شوید که نگران تاخیر در گفتار کودک خود هستند. در این مطلب قصد داریم به چند نکته در این رابطه اشاره نماییم.

زمانی که از رشد زبانی کودک صحبت می‌کنیم ابتدا باید بدانیم که زبان همه آن چیزی است که به صورت کلامی و غیرکلامی یا نوشتاری فهمیده یا فهمانده می‌شود و گفتار یعنی تلفظ شمرده کلمات.

 

 

 در تاخیر زبانی کودک می‌تواند کلمات را بیان کند اما توانایی استفاده بیش از دو کلمه در کنار همدیگر را ندارد.

در تاخیر گفتاری کودک کلمات و عبارات را استفاده می‌کند اما درک چیزی که به زبان می‌آورد برای اطرافیان مشکل است.

 

رشد گفتار کودک تحت تاثیر دو عامل است و وراثت و محیط

 

وراثت

 اگر یکی از اعضای خانواده تاخیر گفتاری و مشکل زبان داشته باشد و کودک آهنگ رشد گفتار و زبانش متناسب با هم سن و سال‌هایش نباشد، حتماً باید مسئله مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد چون گاهی مداخلات درمانی لازم و ضروری است و از دست دادن زمان ممکن است فرصت طلایی مداخله را از ما بگیرد.

 

محیط

 والدین در غنی کردن محیط نقش انکارناپذیری دارند. سبک صحبت کردن و الگوی گفتاری والدین عامل مهمی در رشد گفتار و هموار کردن زبان آموزی کودک است.

گزینه اول ساده حرف زدن است. ما به عنوان والد باید پا به پای کودک خود حرکت کنیم در ابتدا باید بدانیم کودک در چه سطحی از رشد زمان و گفتار قرار دارد و در مکالمه با او یک پله از او جلوتر باشیم.

گزینه دوم آهنگ دادن به کلمات و عبارات است. برای مثال زمانی که در حال انجام کارهای عادی و روزمره خود هستید، به صورت آهنگین این کار را برای کودک خود توضیح دهید.

مرحله سوم شمرده صحبت کردن است بیان بعضی کلمات به صورت شمرده و آهسته به کودک کمک می‌کند تا تلفظ درست آنها را بیاموزد.

گام آخر هم قد شدن با کودک است ما باید چهره به چهره کودک بشویم و زمان صحبت کردن با او دقیقا مقابل صورت اون باشیم تا بتواند حرکات لب و دهان ما را ببیند و کلمات را به درستی ادا کند.

 در عین حال باید به کودک خود اجازه دهیم تا در کارهای روزمره به ما کمک کند و موقع کمک کردن آن کار را برای او توضیح بدهیم.

 

8 نشانه‌ی سلامت روان و شعور اجتماعی

زینب بازدید : 18 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

امروزه به دلیل رواج محصولات پوستی، ماسک‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌هایی که با جدیدترین تکنولوژی و علم روز وارد بازار شده ‌اند. یکی از این ماسک‌ها ماسک گچی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این ماسک بپردازیم و برای کسانی که قادر به تهیه‌ی این ماسک نیستند، یک ماسک خانگی با خواص مشابه معرفی نماییم.

ماسک گچی ترکیبی است شامل سولفات کلسیم، جلبک دریایی تک سلولی و موادمغذی پوستی که با pH خنثی بر روی پوست قرار می‌گیرد. این ماسک می‌تواند حرارت پوست را تا ۴۲ درجه سانتیگراد افزایش داده و پس از ۲۰ دقیقه مجدداً سرد شود. با این مکانیزم سیستم گردش خون را فعال تر می‌کند و از این طریق اکسیژن‌رسانی را افزایش داده و باعث نفوذ بهتر مواد مغذی به داخل پوست می‌شود.

 

 

این ماسک آب‌رسان، مرطوب کننده, روشن‌کننده و سفیدکننده پوست می‌باشد. همچنین با خواص فوق‌العاده‌ای که دارد باعث لیفت پوست نیز می‌شود.

با توجه به این که این ماسک کل سطح پوست را می‌پوشاند و تماس با هوا  را محدود می‌سازد، بستن منافذ باز پوست از دیگر مزایای این ماسک است.

حال برای کسانی که به این ماسک دسترسی ندارند قصد داریم یک ماسک خانگی معرفی نماییم که کلیه خواص ماسک گچی را دارا می‌باشد.

ترکیبات این ماسک عبارت اند از: یک عدد سفیده تخم مرغ یک عدد لیمو و یک قاشق مرباخوری عسل.

 

 

 کلیه مواد فوق را با هم ترکیب نموده و بر روی پوست صورت ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه زمانی که کاملاً بر روی پوست خشک شد وبر روی پوستتان احساس سوزن سوزن شدن کردید، صورت را با آب سرد بشویید و پس از خشک نمودن با یک لوسیون ساده ماساژ دهید.

 

8خاصیت سرم خاویار ونزن برای پوست

زینب بازدید : 18 پنجشنبه 14 مرداد 1400 نظرات (0)

داشتن یک  پوست شفاف و بدون عیب مستلزم رعایت یک برناهم‌ی منظم مراقبتی برای پوست است. این برنامه می‌تواند شامل، پاکسازی، آب‌رسانی و بعضا لایه‌برداری باشد. استفاده از انواع ماسک‌های صورت، ساده‌ترین روتین مراقبتی پوست است که با رعایت آن پوستی شاداب و جوان خواهید داشت، اما گاهی استفاده از ماسک‌های بازاری به دلایل مختلف ممکن نیست. از این رو استفاده از ماسک‌های خانگی به دلیل مسائل اقتصادی و همچنین طبیعی بودن آن‌ها طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

 

 

جالب است بدانید، بسیاری از این ماسک‌های خانگی با مواد دور ریختنی و پسماند میوه‌ها قابل تهیه است. برای مثال یکی ا ز میوه‌هایی که می‌توان به راحتی از پسماندهای آن ماسک‌های بسیار مغذی و تقویتی خانگی درست کرد، انار است. در ادامه به معرفی سه ماسک طبیعی خانگی برای پوست، با پایه‌ی انار، می‌پردازیم.

شاید تاکنون شنیده باشید که به زنان باردار توصیه می‌شود برای زیبایی فرزند خود انار بخورند انار یک میوه پرخاصیت است که علاوه بر تصفیه خون و شستشوی دستگاه گوارش خواص بسیار زیادی برای پوست دارد.

انار به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان از آسیب رسیدن به پوست در برابر رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کند. همچنین با تحریک سلول‌های پوستی موجب بازسازی پوست می‌شود. این خاصیت آنتی‌اکسیدانی انار از پوست در برابر آفتاب سوختگی شدید پیشگیری می‌کند.  بنابراین انار یک ضد آفتاب طبیعی نیز می‌باشد.

 

 

 

انار دارای اسیدی به نام پانتونیتیک اسید است که ضد باکتری و آب‌رسان قوی بوده و pH پوست را تنظیم می‌نماید. بنابراین علاوه بر پیشگیری از آکنه و جوش بوده و به عنوان یک تونر نیز عمل می‌کند. پیش از در مورد خاصیت لیفت خاک رس به عنوان یک ماده‌ی طبیعی مطالب مفیدی بیان شد، انار نیز یکی از مواد طبیعی بسیار موثر برای لیفت پوست است.

 

ماسک پوست انار و گلاب

پوست انار را پودر نموده با سرکه و گلاب مخلوط نمایید و آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس با آب گرم بشویید.  این ماسک به دلیل ذرات گرانولی پوست انار یک اسکراب نیز به شمار می‌آید.

 

ماسک پوست انار و ماست

همانطور که از نام آن پیداست پودر پوست انار را با ماست ترکیب نمایید و بر روی پوست بمالید و پس از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک پوست شما را از سموم و آلاینده‌ها پاک نموده pH را تنظیم میکند.

 

ماسک دانه انار

دانه های انار را پس از شست و شو خوب بکوبید و بر روی پوست صورت بمالید. این ماسک سلولهای مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و یک آب‌رسان و آنتی‌اکسیدان قوی برای پوست است. از ترکیب این ماسک با روغن نارگیل و روغن زیتون برای تقویت موی سر نیز استفاده می‌شود.

زینب بازدید : 17 پنجشنبه 14 مرداد 1400 نظرات (0)

امروزه اکثر خانم‌ها از اقشار و اعتقادات مختلف برای زیبایی بیشتر دست‌ها و ناخن‌هایشان، به مانیکور و کاشت ناخن گرایش پیدا کرده‌اند. این کار علاوه بر جنبه زیبایی که برای هر نوع ناخنی دارد، برای افرادی که ناخن‌های بدشکل یا عادت‌های غیرمعمول، مانند جویدن ناخن، دارند،  راه حلی مناسب است.

 

برای مانیکور، کاشت و ترمیم کاشت، ابزار خاصی نیاز است که مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن سرسوهان است. سرسوهان ابزار کوچکی است که بر روی هندپیس سوهان برقی نصب شده و در مراحل مانیکور، کاشت و ترمیم، به اصلاح صدف و موادگذاری کمک می‌کند. در واقع برای تسریع عملکرد ناخن‌کار، راحتی مشتری و پیشگیری از آسیب به ناخن و پوست اطراف آن در کاشت ناخن، استفاده از آن ضروری است. 

 

 

1.سر سوهان الماسه

کابرد آن بیشتر جهت کاشت پودری ناخن بوده و دوام بالایی دارد. اما داغ شدن حین کار و امکان ایجاد سوختگی و تغییر شکل ناخن در استفاده از این سرسوهان زیاد است.

2.سر سوهان الماسه کروم

همان سرسوهان الماسه که با استفاده از کروم آبکاری شده و دیرتر کند می‌شود اما طول عمر آن 3برابر کمتر از سر سوهان الماسه است. اما مشکل داغ شدن حین کار در این سرسوهان نیز وجود دارد.

3.سر سوهان سرامیکی

با توجه به این که جنس این سرسوهان سرامیکی است، هنگام کار سطح ناخن را داغ نمی‌کند ولی دوام آن نصف سرسوهان الماسه است.

4.سر سوهان شنی

این نوع از سرسوهان نرم بوده و زبری بسیاری ناجیزی دارد. کاربرد آن بیشتر جهت مانیکور، پدیکور و برداشتن کوتیکول ناخن می‌باشد بدون اینکه کوچک ترین آسیبی به پوست اطراف ناخن وارد کند.

5.سر سوهان سمباده ای

 

 

همانطور که از نام آن مشخص است از قطعه‌ای استوانه‌ای از جنس سمباده تشکیل شده است. به آن سر سوهان کاغذی هم می‌گویند.

از آن جهت برداشتن بار اضافی مواد روی ناخن استفاده می‌شود.  درجات مختلف آن نشان دهنده زبری و نرمی آن می‌باشد که هرچه درجه‌ی آن بالاتر باشد زبری کمتری داشته و برای کارهای ظریف‌تر استفاده می‌شود. به گونه‌ای که، از درجه نرم آن برای گرفتن چربی صدف ناخن استفاده می‌شود.

حال که با جنس‌های مختلف سرسوهان‌ها آشنا شدید، در ادامه به کاربرد سرسوهان‌هایی با زبری و اشکال مختلف می‌پردازیم.

 

1.سر سوهان مخروطی_Tapered Barrel

 

 

این نوع سرسوهان، از نظر تولید کوتاه‌تر از بقیه سر سوهان‌ها است. از آن روی سطح، روی کوتیکول و برای درست کردن نواحی بریده شده استفاده می‌شود.

خود به دو بخش سر تخت و سرگرد تقسیم می شود.

مخروطی سر تخت : علاوه بر کم کردن بار اضافی مواد برای دورگیری در ریشه ناخن نیز استفاده می‌شود

مخروطی سرگرد : مدل تیزتر آن برای جدا کردن موادی است که به ریشه چسبیده و از مدل گردتر آن برای خواباندن مواد ریشه استفاده می‌شود.

 

2. سر سوهان استوانه ای_Barrel bit

 

 

برای کم کردن بار اضافی مواد روی ناخ‌ های کاشته شده استفاده شده و به هیچ عنوان روی صدف ناخن طبیعی از آن استفاده نمی‌شود.

 

3. سر سوهان استوانه ای گرد_Rounded Barrel

 از آن به صورت اختصاصی برای کار بر روی کوتیکول استفاده می‌کنند. لبه گردان، نرم‌تر از بدنه آن می‌باشد و در صورت برخورد با کوتیکول ، آسیبی به آن وارد نمی‌کند. به همین دلیل به ناخنکاران تازه کار به جای سر سوهان استوانه‌ای، این مدل سر سوهان پیشنهاد می‌شود.

 

4.سر سوهان بک فایل_Backfill bit

 برای برش یک خط لبخند بر روی ناخن به کار می‌رود که بعدا روی آن فایل کردن انجام می‌شود.

از نظر ظاهری شبیه به سرسوهان استوانه‌ای است ولی از نظر ارتفاع، یک دوم مناسب برای ترمیم ۲ هفته‌ای یک چهارم مناسب برای ترمیم ۴ هفته‌ای می‌باشد.

 

5.سر سوهان حبابی_Bubble bit

از آن برای تعمیر و ترمیم حباب‌های ریز درست شده روی ناخن استفاده می‌شود.

از جنس الماسه آن برای هواگیری و برداشتن حباب‌های ایجاد شده حین کاشت و از جنس شنی آن برای مانیکور روسی استفاده می‌شود.

 

6.سر سوهان گرد _Circular Detail Bit

این نوع سرسوهان از یک حلقه باریک تشکیل شده است و برای درست کردن و کشیدن خطوط ظریف در طراحی ناخن استفاده می‌شود.

 

7.سر سوهان کاجی_Football Bit

 

 

این نوع برای استفاده زیر ناخن‌های بلند مناسب است و می‌تواند به راحتی باقی‌مانده‌های دوره قبلی کار شده روی ناخن را نیز پاک کند.

به دلیل طراحی به خصوص آن، برای از بین بردن رد ترمیم می توان از آن استفاده کرد.

 

8. سر سوهان میخی_Under Nail Cleanser

 

 

این نوع باریک و بلند است و برای تمیز کردن آلودگی زیر ناخن طبیعی، پشت کاشت، پوست اطراف ناخن، کوتیکول و جاهایی که زاویه خاصی ندارند، بدون آنکه آسیب ایجاد شود، استفاده می‌شود.

 

6 گریم رایج ناخن در کاشت

زینب بازدید : 23 دوشنبه 11 مرداد 1400 نظرات (0)

اسکراب‌ها نوعی از لایه بردارهای ملایم هستند که به حذف سلول‌های مرده سطح پوست کمک می‌کنند. همچنین باعث پاکسازی سطحی پوست و منافذ آن می‌شوند. 
از آنجایی که اسکراب‌های موجود در بازار، به دلیل داشتن برخی مواد شیمیایی ، در واکنش با فاضلاب شهری تولید مواد شیمیایی خطرناک می‌کنند، پیشنهاد می‌شود از اسکراب‌های خانگی استفاده نمایید. در این مطلب قصد داریم ۵ اسکراب خانگی بسیار مفید و مغذی پوست معرفی نماییم.

 


اسکراب روغن زیتون و عسل
خواص عالی روغن زیتون برای پوست بر کسی پوشیده نیست همچنین عسل خواص بسیاری برای پاکسازی و از بین بردن سلول‌های مرده پوست دارد
مواد تشکیل دهنده این 
اسکراب عبارتند از :
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و عسل طبیعی، نصف لیموترش و یک دوم پیمانه شکر
 ابتدا آب لیموترش و عسل و روغن زیتون را خوب با هم ترکیب نمایید و در نهایت شکر را به  ترکیب فوق اضافه کنید. 

اسکراب ماست و جو دوسر
جوی دوسر به دلیل داشتن ترکیبات ضد التهابی یک تسکین دهنده عالی و ماست به دلیل دارا بودن لاکتیک اسید یک پاک کننده عالی برای پوست به شمار می‌آید.
این اسکراب از یک قاشق غذاخوری جو پرک، دو قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق عسل تشکیل شده است. مواد فوق را ترکیب نموده و ۲ بار در هفته بر روی پوست صورت ماساژ دهید این ترکیب عالی در کنار عسل، پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد و باعث طراوت و شادابی آن می‌شود. 

اسکراب چای سبز و لیمو ترش
چای سبز به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی از اکسیداتیو پوست شما پیشگیری می‌نماید همچنین به دلیل خواص پاک کنندگی عالی در اکثر کلینزر های پوستی استفاده می شود همچنین لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی چربی پوست را کنترل می‌کند. 
برای تهیه این اسکراب کافیست دو کیسه چای سبز، یک قاشق غذاخوری شکر، نصف لیموترش و یک فنجان آب داغ را با هم ترکیب نمایید. 

اسکراب دال عدس و زردچوبه
در این اسکراب ذرات دال عدس نقش گرانول‌های موجود در اسکراب‌های موجود در بازار را ایفا می‌کند. زردچوبه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد چین و چروک و سفت کننده پوست است. ترکیب این دو ماده با دو قاشق چای خوری ماست یک اسکراب خانگی عالی را به ارمغان خواهد آورد.

اسکراب روغن نارگیل و شکر

روغن نارگیل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب اشباع نشده آلی یک ماده بسیار مغذی برای حفظ سلامت و طراوت پوست می‌باشد. برای تهیه این اسکراب یک قاشق مربا خوری شکر را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید.

 

محافظت از جوانی پوست با ویتامین سی

زینب بازدید : 27 دوشنبه 11 مرداد 1400 نظرات (0)

سلامت پوست همواره یکی از دغدغه‌های خانم‌ها بوده است. با افزایش سن، به دلیل کاهش سطح کلاژن، پوست شل و افتاده می‌شود. علاوه بر پیری، بعضا ورزش‌های سنگین و کاهش وزن شدید می‌تواند باعث افتادگی پوست شود.

شاید تاکنون نام خاک رس را در سفالگری شنیده باشید. اما اگر کمی به عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی سر بزنید، در میان ماسک‌های خانگی، نام خاک رس را بارها و بارها خواهید شنید. چرا که این خاک، سرشار از مواد عالی برای بدن است و به عنوان یک ماسک چند منظوره، در میان اکثر مردم، محبوبیت خاصی دارد. در این مطلب قصد داریم خواص خاک رس برای بدن را بررسی نماییم.

 


 

خاک رس سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است. افرادی که دارای پوست  معمولی هستند می‌توانند برای پاکسازی پوست صورت خود از خاک رس سفید استفاده نمایند.

این خاک با تحریک سیستم لنفاوی، چربی و آلودگی‌های اضافی را از پوست زدوده و پوست را به خوبی پاکسازی می‌کند.

خاک رس به دلیل خاصیت سم‌زدایی عالی، تاثیرات عمیقی بر روی اندام داخلی بدن دارد. پاکسازی سیستم گوارش، پوست، اندام‌های داخلی، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و سم زدایی از دیگر خواص این خاک است. همچنین یک مسکن عالی برای درمان و تسکین دردهای ناشی از گزیدگی نیش حشرات است. در صورتی‌ که دچار گزیدگی شده‌اید مقادیری از این خاک را با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز بر روی محل گزدیدگی قرار دهید و شاهد تاثیر معجزه‌آسای آن باشید.

این خاک همچنین یک مسکن طبیعی برای دردهای قاعدگی خانم‌ها است.

اگر به دنبال یک داروی طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست هستید، خاک رس یک درمان موثر است. ترکیب خاک رس و تخم مرغ باعث سفت شدن و جوان‌سازی پوست می‌شود.

شما بسته به نوع پوست خود می‌توانید با ترکیب این خاک با مواد مختلف، یک ماسک فوق‌العاده بسازید. برای مثال، ترکیب این خاک با مقادیر کمی گلیسیرین، یک اسکراب فوق‌العاده برای لایه برداری پوست است که علاوه بر طراوت و شادابی پوست، باعث رفع تیرگی‌های موضعی نیز خواهد شد.

 

 

ترکیب خاک رس، گلاب و کمی کافور، یک ضماد عالی برای از بین بردن لک‌ها و جوش‌های ناشی از اگزمای پوستی است.

ترکیب شکر، آب نارگیل و خاک رس، یک داروی بسیار عالی برای از بین بردن لک‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی است.

علاوه بر خواص فوق، خاک رس یک ماده عالی برای بهبود گردش خون است. شما با استفاده از خاک رس در نواحی مختلف بدن، گردش خون در آن نقطه را به صورت موضعی بهبود بخشیده و شاهد روشن شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک در این نقطه خواهید بود. ترکیب خاک رس با کشک و پودر نعناع یک ترکیب عالی برای سیاهی موضعی پوست بسازید.

به طور کلی برای ساختن یک شامپو بدن به صرفه و عالی ترکیب جو دو سر را با شیر،زردچوبه و خاک رس را امتحان کنید.

از دیگر خواص خاک رس می‌توان به تقویت موی ‌سر، از بین بردن شوره‌ی سر، ابریشمی کردن موی سر را نیز می‌توان نام برد.

برای داشتن موهایی صاف، براق و ابریشمی، می‌توانید مقادیری از خاک رس را با آب ترکیب نموده و به مدت 2 ساعت بر روی پوست سر قرار دهید. علاوه بر افزایش گردش خون در پوست سر و کاهش ریزش مو، موهایی صاف و ابریشمی خواهید داشت.

ترکیب خاک رس با عصاره‌ی تخم شنبلیله و لیمو یک درمان‌گر عالی برای رفع شوره‌ی مو است.

 

 

5 خاصیت ماسک جلبک برای پوست

زینب بازدید : 20 یکشنبه 20 تیر 1400 نظرات (0)

سلامت پوست همواره یکی از دغدغه‌های خانم‌ها بوده است. با افزایش سن، به دلیل کاهش سطح کلاژن، پوست شل و افتاده می‌شود. علاوه بر پیری، بعضا ورزش‌های سنگین و کاهش وزن شدید می‌تواند باعث افتادگی پوست شود.

شاید تاکنون نام خاک رس را در سفالگری شنیده باشید. اما اگر کمی به عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی سر بزنید، در میان ماسک‌های خانگی، نام خاک رس را بارها و بارها خواهید شنید. چرا که این خاک، سرشار از مواد عالی برای بدن است و به عنوان یک ماسک چند منظوره، در میان اکثر مردم، محبوبیت خاصی دارد. در این مطلب قصد داریم خواص خاک رس برای بدن را بررسی نماییم.

 


 

خاک رس سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است. افرادی که دارای پوست  معمولی هستند می‌توانند برای پاکسازی پوست صورت خود از خاک رس سفید استفاده نمایند.

این خاک با تحریک سیستم لنفاوی، چربی و آلودگی‌های اضافی را از پوست زدوده و پوست را به خوبی پاکسازی می‌کند.

خاک رس به دلیل خاصیت سم‌زدایی عالی، تاثیرات عمیقی بر روی اندام داخلی بدن دارد. پاکسازی سیستم گوارش، پوست، اندام‌های داخلی، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و سم زدایی از دیگر خواص این خاک است. همچنین یک مسکن عالی برای درمان و تسکین دردهای ناشی از گزیدگی نیش حشرات است. در صورتی‌ که دچار گزیدگی شده‌اید مقادیری از این خاک را با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز بر روی محل گزدیدگی قرار دهید و شاهد تاثیر معجزه‌آسای آن باشید.

این خاک همچنین یک مسکن طبیعی برای دردهای قاعدگی خانم‌ها است.

اگر به دنبال یک داروی طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده پوست هستید، خاک رس یک درمان موثر است. ترکیب خاک رس و تخم مرغ باعث سفت شدن و جوان‌سازی پوست می‌شود.

شما بسته به نوع پوست خود می‌توانید با ترکیب این خاک با مواد مختلف، یک ماسک فوق‌العاده بسازید. برای مثال، ترکیب این خاک با مقادیر کمی گلیسیرین، یک اسکراب فوق‌العاده برای لایه برداری پوست است که علاوه بر طراوت و شادابی پوست، باعث رفع تیرگی‌های موضعی نیز خواهد شد.

 

 

ترکیب خاک رس، گلاب و کمی کافور، یک ضماد عالی برای از بین بردن لک‌ها و جوش‌های ناشی از اگزمای پوستی است.

ترکیب شکر، آب نارگیل و خاک رس، یک داروی بسیار عالی برای از بین بردن لک‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی است.

علاوه بر خواص فوق، خاک رس یک ماده عالی برای بهبود گردش خون است. شما با استفاده از خاک رس در نواحی مختلف بدن، گردش خون در آن نقطه را به صورت موضعی بهبود بخشیده و شاهد روشن شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک در این نقطه خواهید بود. ترکیب خاک رس با کشک و پودر نعناع یک ترکیب عالی برای سیاهی موضعی پوست بسازید.

به طور کلی برای ساختن یک شامپو بدن به صرفه و عالی ترکیب جو دو سر را با شیر،زردچوبه و خاک رس را امتحان کنید.

از دیگر خواص خاک رس می‌توان به تقویت موی ‌سر، از بین بردن شوره‌ی سر، ابریشمی کردن موی سر را نیز می‌توان نام برد.

برای داشتن موهایی صاف، براق و ابریشمی، می‌توانید مقادیری از خاک رس را با آب ترکیب نموده و به مدت 2 ساعت بر روی پوست سر قرار دهید. علاوه بر افزایش گردش خون در پوست سر و کاهش ریزش مو، موهایی صاف و ابریشمی خواهید داشت.

ترکیب خاک رس با عصاره‌ی تخم شنبلیله و لیمو یک درمان‌گر عالی برای رفع شوره‌ی مو است.

 

 

5 خاصیت ماسک جلبک برای پوست

زینب بازدید : 24 یکشنبه 20 تیر 1400 نظرات (0)

آیا تا به حال علاوه بر طعم لذیذی که شیرینی و بستنی یا مواد قندی بستنی برای شما ایجاد می‌کنند، به عوارض آن نیز دقت کرده‌اید؟
اگر در مصرف شیرینی زیاده روی کنید، صبح پس از بیدار شدن متوجه تغییرات پوست خود خواهید شد.
اما چرا قند سبب تغییرات پوستی می‌شود؟


قند و شکر به سم سفید معروفند ،چراکه علاوه برا افزایش وزن و دیابت اثرات بدی اعم از کدری و چروکیدگی بر پوست دارند. به طور کلی مواد غذایی که شاخص گلوکز بالایی دارند، مانند نان سفید، نوشابه، سس و انواع شیرینی، در دستگاه گوارش تبدیل به قند تسویه شده و نشاسته می‌شوند که  علاوه بر افزایش ناگهانی سطح انسولین، 
باعث التهابات داخلی بدن می‌شود و به میزان قابل توجهی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

متخصصان معتقدند بین قندهای فراوری شده و قند طبیعی موجود در میوه‌ها و سبزیجات، تفاوت بسیاری وجود دارد و زمانیکه صحبت از ترک مواد قندی می‌شود، منظور قندهای مصنوعی است. بهتر است قند بدن را از منابع طبیعی مانند میوه‌ها تامین کنید، چرا که فیبر و آب موجو در میوه‌ها موجب به تاخیر انداختن فرایند هضم و جذب شکر شده و از افزایش ناگهانی سطح قند در خون و آسیب سلولی پیشگیری می‌کند.

از مضرات قند برای سلامتی پوست و بدن عبارت اند از:

بروز التهاب 
وقتی مقدار زیادی قند مصرف می‌کنیم، سریع از طریق دستگاه گوارش وارد خون شده و همانطور که گفته شد پس از افزایش ناگهانی سطح انسولین، سبب بزور التهابات داخل بدن می‌شود. اولین اتفاقی که بعد از بروز التهاب داخلی رخ می‌دهد، ظهور تعداد زیادی جوش و لک بر روی پوست است. 

بروز جوش و آکنه 

مقادیر بالای شکر و قند، فعالیت غدد سباسه موجود در پوست را افزایش داده و روند التهابات داخلی را تسریع می‌بخشد. در پی التهابات داخلی، پوست نازک شده و شاهد جوش و آکنه خواهید شد. در صورت مداومت بر رژیم غذایی نادرست، جوش‌های عفونی سرسفید و لک‌های قهوه‌ای رنگ در پوست پدیدار می‌شود.

شاید بارها شنیده باشید که افراد دیابتی دچار مشکلات عدیده‌ی پوستی، اعم از خشکی، خارش، زخم‌های بهبود نیافتنی و کهیر می‌شوند، علت این امر تاثیر منفی شکر بر میزان آب سلول‌ها و غشاهای پوستی و پس از آن تخریب کلاژن و نرسیدن مواد مغذی به لایه‌ی اپی تلیال پوست است.

پیری پوست 
با مصرف موادی که شاخص گلوکز بالایی دارند، کلاژن، طی فرایندی به نام گلیکاسیون، تحلیل می‌رود. طی این فرایند، مولکول قند با رشته‌های کلاژن ترکیب شده و پیوندی به نام گلیکو توکسین را تشکیل می‌دهند. این پیوند باعث سفت و شکننده شدن فیبرهای کلاژن می‌شود. همانطور که می‌دانید، کلاژن عامل اصلی صافی و جوانی پوست در بدن است. در صورت فروپاشی و یا کند شدن روند تولید آن، پوست دچار پیری زودرس می‌شود.

کدری و ماتی پوست
شکر در سطح سلولی کلاژن‌های سالم را مصرف کرده و باعث مات کدر شدن پوست می‌شود. به گونه‌ای که در صورت زیاده‌روی در مصرف این ماده غذایی، پوست تیره و خاکستری خواهد شد.

سیاهی و پف زیر چشم

مواد قندی، به میزان قابل توجهی آب را از سلول‌های پوستی بیرون کشیده و موجب پف زیر چشم و کبودی حلقه‌ی چشم می‌شود.

دکتر Debra Jaliman، متخصص پوست و امراض پوستی، معتقد است، مصرف قند بیش از حد می‌تواند باعث تشدید بیماری‌های پوستی نظیر روزاسه، اگزما و پسوریازیس شود.

طبق توصیه انجمن قلب آمریکا میزان قند برای زنان و مردان روزانه نباید بیشتر از ۱۰۰ کالری قند باشد.

5 ماده‌ی مفید برای افزایش حافظه

زینب بازدید : 21 جمعه 11 تیر 1400 نظرات (0)

 

مارمالاد نوعی مربای ژله مانند با طعم تلخ و شیرین است و طرز تهیه‌ی آن آسان و باصرفه‌ می‌باشد که می‌توانید از آن با طعم‌های مختلف میوه به عنوان صبحانه، انواع شیرینی‌ها یا دسر استفاده کنید. 
با توجه به این که پخت مارمالاد پرتقال بسیار ساده است، دراین مقاله قصد داریم طرز تهیه مارمالاد پرتقال را آموزش دهیم.

 

دستور پخت
پرتقال‌ها را پس از شستشو تکه تکه نموده و در یک کاسه‌ی بزرگ با شکر مخلوط می‌نماییم، بصورتی که شکر زیر، رو و لابه‌لای پرتقال‌ها قرار بگیرد.

 


سپس با یک سلفون روی آن‌را پوشانده و به‌مدت یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید.
وقتی شکر روی پرتقال آب انداخت مواد را داخل میکسر میریزیم که بصورت پوره در بیایند و به قابلمه منتقل می‌کنیم که با حرارت ملایم بجوشند. در صورت تمایل می‌توانید از میکسر استفاده نکنید و همان تکه‌های درشت پرتقال را به قابلمه منتقل نمایید.

 


حین پخت کف روی مواد را جمع می‌کنیم. زمانی‌ که مخلوط به غلظت دلخواه رسید، پوست پرتقال رنده شده و ژلاتین حل شده در آب سرد را به تدریج به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

 


مارمالاد شما آماده است.
 

برای استفاده می‌توانید روی مواد را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید.

 

طرز تهیه‌ی لوز زعفرانی

زینب بازدید : 23 جمعه 11 تیر 1400 نظرات (0)

شاید تاکنون بر روی محصولات پوستی به نام کیوتن برخورد کرده باشید. تاکنون برای شما این سوال پیش آمده که کیوتن چیست و چه تاثیری بر پوست دارد؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب این ماده‌ی ارزشمند را بشناسید.

کیوتن Q10 یک کوآنزیم است که به نام‌های یوبی کینون یا یوبی دکارنون نیز معروف است. این کوآنزیم یک بنزوکینون است که Q درآن به دلیل کینون و 10  تعداد زیرواحد شیمیایی  ایزوپرنیل نسبت داده می‌شود.

 

 

 

این کوآنزیم یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود و وظایف بسیای بر عهده دارد. از جمله وظایف آن عبارت اند از:

تولید انرژی سلولی در میتوکندری،

دفع رادیکال‌های آزاد درون و بیرون سلول‌ها 

پیشگیری از آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه فرابنفش

 

 

پیشگیری و درمان نارسایی‌های قلبی

همانطور که از موارد فوق مشخص است، به طور کلی وظیفه‌ی این ماده تولید انرژی و محافظت از سلول‌ها است.

کیوتن نقش اساسی در پیشگیری از پیر شدن و بیماری‌های پوستی دارد. اما تولید این ماده در بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد و به همین دلیل باید از طریق رژیم‌های غذایی مناسب کمبود آن جبران شود. برای مثال این ماده در موادی مثل:

  • کلیه و کبد
  • گوشت گاو و گوشت مرغ

 

 

  • ماهی های پر چرب برای مثال ماهی ساردین، شاه ماهی، ماهی خال مخالی و ماهی قزل آلا
  • سبزیجاتی مانند گل کلم، اسفناج و کلم بروکلی

 

  •  
  • سویا، عدس بادام زمینی
  • پرتقال و توت فرنگی
  • غلات کامل
  • مغزیجات و دانه‌های خوراکی مانند کنجد
  • روغن سویا و کلزا

همه از جمله موادی هستند که منابعی غنی از این کوآنزیم به شمار می‌آیند.

دانشمندان بایرزدورف با تحقیقات بسیاری در رابطه به تاثیر کیوتن بر پوست، اثبات نمودند که این کوآنزیم می‌تواند تاثیرات شگرفی بر روی پوست داشته باشد. به همین دلیل استفاده از آن در محصولات آرایشی_ بهداشتی پوستی آغاز شد و از سال 1998 در محصولات مراقبتی پوست از آن استفاده کردند.

با مصرف موضعی کرم‌ها و مواد پوستی حاوی این کوآنزیم، Q10 به لایه‌های بیرونی پوست نفوذ کرده و پوست را تغذیه می‌کند.

 

 

طی این فرایند علاوه بر اینکه پیری و چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن، به دلیل افزایش سطح انرژی تولیدی در سلول‌های پوستی و ارتقاء محافظت آنتی اکسیدانی، کاهش خواهد یافت، از سرطان پوست و آسیب‌های ناشی از اشعه‌ی مضر ماورابنفش نیز پیشگیری خواهد شد..

 

4 مزیت سرم طلا برای پوست
زینب بازدید : 24 جمعه 11 تیر 1400 نظرات (0)

بارها شده با قدم زدن در سواحل  دریا یا کنار دریاچه،جلبک‌های دریایی رشد یافته در این مناطق را ببینید که با پای شما برخورد می‌کنند که برای برخی افراد حالت منزجر کننده‌ای نیز دارد.

 


جلبک‌های دریایی بر خلاف ظاهر نامناسبی که دارند خواص شگفت انگیزی را دارا می‌باشند که از آن می‌توان به عنوان غذای مفید یا ماسک پوستی استفاده کرد. جلبک دریایی غنی است از انواع ویتامین ها اعم از ویتامین E, C, گروه B، بتا کاروتن، انواع املاح زینک، منیزیم،مس و...  که آن را به ماسک مفیدی جهت پاکسازی و درخشندگی پوست تبدیل کرده است. ازجمله فوایدی که ماسک جلبک برای پوست خواهد داشت عبارتند از:

رفع اکنه: جلبک دریایی با ترکیباتی که دارد به‌صورت اثربخشی التهابات را کاهش داده و سبب پاکسازی عمیق و تعادل چربی پوست می‌شود. 

بهبود عملکرد تیروئید : جلبک دریایی منبعی غنی از ید می‌باشد که این خود سبب بهبود عملکرد غده تیروئید و در پی آن جوانی و شاداب می‌شود.

ضدپیری : جلبک دریایی به دلیل دارا بودن موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی اثر ضد پیری داشته و با محو کردن خطوط و چروک، پوست را صاف، درخشنده و انعطاف پذیرتر خواهد کرد.علاوه براین سبب کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست می‌شود. 

حفظ رطوبت : جلبک دریایی با آبرسانی به پوست سبب حفظ رطوبت و لطافت آن شده و همچنین به احیای پوست نیز کمک می‌کند و درمانی طبیعی برای خشکی پوست است. 

تغذیه‌ی پوست : همانطور که در ابتدا ذکر شد جلبک دریایی تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای پوست را به طور طبیعی تامین  می‌کند.

 



ماسک جلبک دریایی را می‌توانید به صورت خانگی، با ترکیب پودر جلبک با عسل، خیار، آلوئه، ورا و... تهیه کنید و یا بصورت محصولات آماده خرید کنید. 
از جمله ماسک‌های موجود دربازار عبارت اند از:
 ماسک آبرسان صورت جلبک دریایی سبز بیوآکوا که حاوی عصاره جلبک دریایی و عصاره خاک رس می‌باشد.
ماسک جلبک دریایی لورال
 ماسک جلبک اسپیرولینا

 

جینسینگ و خواص معجزه‌آسای آن

زینب بازدید : 20 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

برای درمان و زیبایی پوست، دستگاه‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه گالوانیک پرتابل است. این دستگاه توانایی بالایی در پاکسازی عمیق پوست و در نتیجه نرم نمودن سبوم و همچنین از بین بردن جوش‌های سرسیاه دارد. این دستگاه علاوه بر این، توانایی انتقال مواد مغذی پوست به عمق پوست را داشته و با افزایش ظرفیت جذب پوست، چین و چروک‌ها را کاهش داده و فرایند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد. در این مطلب قصد داریم عملکرد این دستگاه را تشریح نماییم.

نحوه‌ی عملکرد گالوانیک پرتابل

دستگاه گالوانیک پرتابل، دستگاهی است که با تبدیل جریان نوسانی حاصل از برق شهری به جریان مستقیم، مواد مغذی را به عمق پوست می‌فرستد. این دستگاه با یونیزه نمودن سطح پوست طی فرایندی غیرتهاجمی، پوست را پاکسازی و تغذیه می‌کند. در واقع با استفاده از جریان برق، دو واکنش شیمیایی و یونی بر روی پوست ایجاد می‌شود که عبارت اند از : یونتوفورز و دسیکراستیشن.

طی فرایند دسیکراستیشن، بقایای موجود بر روی پوست سیالیت می‌یابد. به این ترتیب با نرم شدن بقایای موجود بر روی پوست و فولیکول‌ها تخلیه‌ی آنها آسان‌تر می‌شود. بنابراین این فرایند برای درمان پوست‌های چرب و آکنه دار بسیار مفید است.

طی فرایند یونتوفورز، یون‌های ایجاد شده  بوسیله جریان گالوانیک، مواد مغذی موجود بر روی سطح پوست را به لایه‌های عمیق انتقال می‌دهد.

این دستگاه دو سر ماساژور قابل تعویض دارد که برای نواحی مختلف به کار می‌رود. از سر رولی آن برای صورت و گردن و نواحی که سطح بیشتری دارند و از سر دوقطبی گویچه مانند آن برای نواحی حساس و کم سطح مانند زیر چشم استفاده می‌شود.

در این فرایند دو دسته یون مثبت و منفی تولید می‌شود که یون‌های مثبت وظیفه‌ی پاک‌سازی عمق منافذ پوست و یون‌های منفی وظیفه‌ی انتقال مواد مغذی به اعماق پوست را دارند.

همچنین وجود تکنولوژی یونتوفورز در این دستگاه، در درمان سلولیت نیز موثر است. به این ترتیب که باعث می‌شود نفوذ ژل‌های ادرارآور به داخل پوست افزایش یابد و زهکشی لنفاوی تحریک شود به این ترتیب یک راهکار بسیار مناسب و موثر برای درمان سلولیت است.

 

فواید و کاربرد:

ضدپیری و سفت سازی

مناسب برای انواع پوست

غیر تهاجمی

پاکسازی و کاهش منافذ قابل رؤیت

تغذیه پوست

این دستگاه با توجه به این که طی یک فرایند غیرتهاجمی پوست را پاکسازی و تغذیه می‌کند، هیچ عوارضی ندارد.

زینب بازدید : 22 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

همانطور که میدانید خاویار محصولی دریایی است که از یک ماهی مخصوص و به نسبت گران تهیه می‌شود. این ماده به دلیل وجود پروتئین‌های بسیار مغذی و مواد غنی از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب اشباع، بسیار در تغذیه انسان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

با توجه به این که مواد موجود در خاویار به طور فعال در برابر آسیب‌های سلولی که به وسیله‌ی اکسیدکننده‌ها ایجاد می‌شود، بسیار مقاوم هستند، ماده‌ی بسیار موثری در متوقف نمودن التهابات مزمن بوده و از فروپاشی کلاژن پیشگیری کرده و فرایند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد و از آن در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش مراقبت می‌کند.

علاوه بر این منبعی غنی از انواع ویتامین‌های A ، D ، E و C ، فسفولیپیدها است. فسفولیپیدها رطوبت پوست را حفظ نموده و پوست صورت را صاف می‌کند.

 

 

از این رو از این محصول ارزشمند در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده شده است. یکی از محصولاتی که در این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است سرم خاویار ضدپیری ونزن است.

 

 

این محصول کلیه خواص موجود در خاویار را حفظ نموده و علاوه بر آن به دلیل دارا بودن هیالورونیک اسید و پتاسیم است.

هیالورونیک اسید به حفظ مولکول‌های آب در سلول‌های پوست کمک نموده و پتاسیم به دلیل بستن منافذ پوستی، از افتادگی پوست پیشگیری کرده و به وجود آمدن خطوط اخم و لبخند را کنترل می‌کند.

پس به طور کلی این سرم به دلیل و جود مواد مغذی و مرطوب‌کننده‌ی قوی پوست دارای خواص زیر می‌باشد.

  • روشن کننده پوست
  • لیفت و افزایش خاصیت کشسانی
  • ضد پیری و جوان ساز
  • مرطوب کننده و آبرسان به لایه‌های عمیق پوستی
  • برطرف کننده چین و چروک به صورت عمیق
  • از بین برنده آثار پیری
  • کوچک کننده منافذ
  • یک دست کننده پوست

 

 

استفاده منظم از این سرم منجر به کاهش علائم پیری پوست شده، روند کاهش کلاژن پوست را متوقف کرده و به پوست شادابی و نشاط جوانی می‌بخشد.

 

نحوه استفاده از سرم خاویار ونزن

پس از پاکسازی ناحیه‌ی مورد نظر، 3 الی 5 قطره از این محصول را بر روی این ناحیه قرار داده و به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید تا در اثر حرارت ملایم ناشی از ماساژ، جذب پوست شود.

این کار را هر روز دو مرتبه (ترجیحا هر صبح و شب) انجام دهید.

قبل از استفاده از  عدم حساسیت حتما اطمینان حاصل نمایید.

 

 

زینب بازدید : 19 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

پوست یکی از اجزای مهم زیبایی محسوب می‌‌شود. به خصوص زمانی که با افزایش سن کلاژن‌سازی کمتر شده و چین و چروک‌های زیادی روی پوست ظاهر می‌گردددر میان تمام مواد مغذی مثل، سرم دوفاز خون اژدها، روغن‌های مورینگا، آرگان و کرچک و روش‌های جوان‌سازی، همچون، اتوی پوست، هایفوتراپی و میکرودرم آیا تا به حال به استفاده از طلا برای مراقبت‌های پوستی فکر کرده‌اید؟

اغلب افراد فقط از جنبه‌های زینتی طلا استفاده می‌کنند. این درحالی است که طلا خواص بسیاری برای پوست نیز دارد.

 

 

خواص سرم طلا

این سرم حاوی ذرات طلا 24 عیار همراه با دیگر مواد مؤثر طبیعی جهت تغذیه رسانی به پوست می‌باشد.

در این مطلب قصد داریم به تشریح 4 خاصیت شگفت انگیز این ماده‌ی ارزشمند برای پوست بپردازیم :

 

 

1.به تاخیر انداختن پیری

یکی از مهمترین مزایای سرم طلا ضد چین و چروک بودن آن و همچنین تحریک گردش خون و بازسازی پوست می‌باشد. کلاژن و ویتامین c موجود دراین سرم سبب افزایش سه برابری کلاژن در پوست خواهد شد.

 

2.صاف و درخشان کردن پوست

طلا با تاثیر بر تولید ملانین آثار مضر نور خورشید را کم می‌کند و سبب رفع مشکلات پوستی از قبیل لکه های تیره آفتاب سوختگی و... می‌شود.

گلیسیرین موجود درآن علاوه بر درخشندگی سبب حفظ رطوبت و ایجاد بافت ابریشمی در پوست خواهد شد.

 

3.خاصیت آنتی اکسیدانی

سرم طلا علاوه بر ذرات طلا حاوی ویتامین‌ها و اسید هیالورونیک نیز می‌باشد که این مواد با خاصیت آنتی اکسیدانی خود با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از سرطان پوست و افتادگی آن جلوگیری خواهند کرد.

 

4.حفظ رطوبت پوست

اسید هیالورونیک موجود در سرم طلا از خشک شدن پوست محافظت کرده و رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

 

سخن پایانی

 در کل اکثر سرم‌های طلا عمدتاً حاوی کلاژن، طلا، اسید هیالورونیک، روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان، ویتامین‌هایی از قبیل ویتامین C، ویتامینE و سایر مواد طبیعی هستند. علاوه بر آن این سرم فاقد ترکیبات خطرناکی از قبیل عطرها، رنگ دهنده‌ها و... می‌باشد که برای انواع پوست‌ها مناسب بوده و حساسیت ایجاد نمی‌کند.

 

 

 

زینب بازدید : 19 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

امروزه روش‌های زیادی برای زیبایی و جوان‌سازی پوست پیشنهاد می‌شود که در مقاله‌‌های متعدد به آن‌ها اشاره شده است. روش‌هایی مثل، گالوانیک درمانی، هایفوتراپی، اتوی‌ صورت و لوسیون‌ها و کرم‌های متنوع از جمله روش‌های نوین جوان‌سازی است. یکی از روشهای نوین تقویت پوست صورت و از بین بردن لک و جوش، حلزون تراپی است.

 

 

مخاط حلزون حاوی ترکیباتی از قبیل کلاژن،الاستین و اسید هیالورونیک است که بسیار برای پوست مفید و مغذی است.

در روش حلزون‌تراپی، حلزون زنده با حرکت خود بر روی پوست شما به مدت 30 الی 35 دقیقه مخاطی مانند ماسک برجای می‌گذارد. غلظت بالای پروتئین‌ها و پلیمرهای محلول در آب موجود در مخاط حلزون، با قرار گرفتن در معرض هوا، بر روی خشک شده و باعث کشیدگی پوست می‌شود (مانند سفیده تخم مرغ) که این فرایند باعث از بین رفتن چین و چروک‌های موجود بر روی پوست می‌شود.

 

مزایای این روش چیست؟

از بین بردن چین وچروک‌ها

ترمیم بافت‌های آسیب دیده

ازبین بردن سلول‌های مرده و لایه برداری

کاهش منافذ پوست

ترمیم لکه و آکنه

خاصیت ضد میکروبی

حفظ رطوبت پوست

کاهش التهاب با خاصیت آنتی اکسیدانی

درخشندگی و شفاف سازی پوست

این روش هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان روشی بسیار مفید است.

 

نکات تکمیلی

1.در کل استفاده از حلزون خطر خاصی به همراه نخواهد داشت ولی شرایط محیطی می‌تواند بر کیفیت مخاط حلزون تاثیر بگذارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که از 24 ساعت قبل از انجام حلزون‌تراپی باید از مصرف داروهای کورتون دار و آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری نمایید.

 

 

2.قبل از حلزون تراپی از عدم وجود حساسیت اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم حساسیت، دقت کنید بعد از هر 15 روز درمان 5 روز به پوست استراحت دهید و مجددا طبق همین روال اقدام نمایید.

3.این کار بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود.  چرا که استفاده از هر حلزون باید به صورت اصولی و فقط برای یک نفر باشد در صورت استفاده از حلزون برای اشخاص متعدد، حتما باید این کار بعد از گذشت حداقل یک هفته صورت گیرد. همچنین، نگهداری این حلزون‌ها باید در شرایط بهداشتی صورت گیرد.

 

 

زینب بازدید : 21 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

روغن آرگان یک روغن طبیعی غنی از اسیدهای چرب مفید است. این روغن از درختی مراکشی به نام درخت آرگان گرفته می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که این روغن برای پوست و مو بسیار مفید است. پیش از این روغن‌های زیادی، از جمله روغن کرچک و روغن مورنیگا نیز به منظور حفظ سلامتی پوست و مو، به صورت ماسک‌های خانگی استفاده می‌شده اما تاثیر بسیار مثبت این روغن بر روی موها باعث ابداع یک روش درمانی جدید، به نام روش آرگان تراپی، برای سلامت موها شده است.

 

 

تاثیرات درمانی روغن آرگان بر موها

 

رفع شوره سر : به دلیل وجود اسیدهای چرب طبیعی غیراشباع و ترکیبات فنلی مغذی در روغن آرگان، التهابات پوستی، خارش، خشکی و قرمزی پوست کاهش یافته و شوره سر نیز از بین می‌رود.

 

رفع ریزش مو : ویتامین E موجود در این روغن سبب تقویت پوست سر و ریشه‌ی مو شده و استحکام موهای شما را به همراه دارد.

 

آب‌رسانی و فرم‌دهی مو : یکی از اسیدهای چرب غیراشباع موجود در این روغن اولئیک اسید است. این اسید به دلیل جذب بالای رطوبت و حفظ رطوبت موجود در پوست و موی سر، علاوه بر آب رسانی به مو با رفع الکتریسیته‌ی ساکن موجود در موها، فرم‌دهی آن را تسهیل می‌بخشد.

 

نرم کنننده‌ی طبیعی موها : قریب به 50 درصد از اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن آرگان اسیداولئیک و اسیدلینولئیک است. این مواد با ایجاد یک غلاف محافظتی بر روی موها علاوه بر رفع آسیب‌های سطح مو، موجب نرم شدن موها می‌شود.

 

آرگان تراپی چگونه انجام می‌شود

پس از شستشو و خشک نمودن موها،  آن‌ها را به لایه‌های کوچک تقسیم کنید. سپس بر روی هر لایه مقداری ازاین روغن را ماساژ دهید.

پس از اتمام کار موها را با کلاه بپوشانید. پس از 10 الی 15 دقیقه کلاه را برداشته و اجازه دهید موها در معرض هوا قرار بگیرد و مجددا موها را با کلاه پوشانده و با سشوار گرم کنید.

پس از 10 دقیقه، موها را اطوکشی کنید. سپس موها را شستشو داده و با یک ماسک موی مغذی ماساژ دهید.

با یک سشوار ساده خواهید دید که موها نرم و خوش حالت شده است.

نکته: روغن آرگان را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید، چرا که استفاده از روغن‌های بی کیفیت نه تنها موهای شما را ترمیم نمی‌کند، بلکه آسیب‌های جبران ناپذیری به مو وارد می‌کند.

 روغن اصلی باید در بطری‌های شیشه‌ای تیره نگهداری شود چرا که پلاستیک و نور موجب از بین بردن خواص این روغن می‌شوند.

 

 

همچنین عطر این روغن، عطری ملایم شبیه به عطر فندق است و فرار است. این روغن سیالیت بالایی داشته و چرب نیست، به راحتی جذب پوست شده و روغن آرایشی آن رنگ طلایی روشن داشته و شفاف و بدون غبار است. بنابراین با توجه به این نکات روغن اصل مراکشی تهیه کنید.

 

 

زینب بازدید : 27 پنجشنبه 27 خرداد 1400 نظرات (0)

موها اهمیت زیادی در زیبایی و آراستگی چهره‌ی هر فرد دارد. بسیاری از افراد اهمیت زیادی برای زیبایی و سلامت موهای خود قائل هستند.امروزه روش‌های بسیاری اعم از خانگی، کلینیکی و تکنولوژیکی برای حفظ سلامتی و زیبایی موها ابداع شده است. یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود، تکنولوژی سشوارهای یونی است. این سشوار ها به فناوری تولید یون مجهز هستند.

نحوه‌ی عملکرد سشوار یونی

میدان الکترومغناطیسی طراحی شده در این سشوارها یون‌هایی با بار منفی تولید و آزاد می‌کند. این یون‌ها با تجزیه قطرات آب موجود روی موها علاوه بر خشک شدن سریعتر موها سبب آسیب رسانی کمتر به آنها و حفظ رطوبت مو و تعادل میان بارهای مثبت و منفی در مو می‌شوند.

 

 

از مزایای دیگر آن عدم آسیب رسانی و براق کردن مو است. همچنین، برای هر نوع مو، اعم از خشک، چرب و معمولی مناسب می‌باشد.

 

مضرات استفاه از سشوار یونی

از لحاظ قیمتی این نوع سشوار گران‌تر از سایر سشوارها است. همچنین میدان الکترومغناطیسی که حین استفاده از این سشوار ایجاد می‌شود، در طولانی مدت، برای سلامتی مضر باشد.

در استفاده از این سشوار زمان تماس مو با هوای تولید شده بسیار اهمیت دارد، چرا که اگر بیش از حد در تماس با مو باشد، باعث خشکی بیش از حد مو می‌شود که خود زمینه ساز موخوره و آسیب‌های دیگر به مو است.

 

استفاده از فناوری تولید یون چگونه است

 

 

در این سشوار قطعه‌ای تعبیه شده است که با استفاده از جریان برق شهری یک میدان الکترومغناطیسی تولید می‌کند. این میدان در اثر تماس با مولکول‌های هوا آن‌ها را یونیزه کرده و یون‌هایی با بار منفی تولید می‌کند.

 

زینب بازدید : 20 چهارشنبه 19 خرداد 1400 نظرات (0)

روش‌های بسیاری برای ماساژ و لیفت صورت وجود دارد. هایفوتراپی، اتوی صورت و گالوانیک پرتابل، از جمله روش‌های دستگاهی است که در کلینیک‌های زیبایی و سالن‌های آرایشی انجام می‌شود. در میان این روش‌های پرهزینه، جیدرولر یا ماساژور دستی صورت یکی از کم‌هزینه‌ترین و موثرترین روش‌های خانگی است. جیدرولر یک ماساژور طبیعی دستی است که از سنگ یشم تولید شده است و از آن برای ماساژ صورت پیشانی چانه و گردن استفاده می‌شود. در این مطلب به شرح خاص این دستگاه  می پردازیم.

 

 

خواص سنگ یشم

سنگ یشم یا گواشا در طب سنتی چینی به عنوان ابزاری برای تراشیدن پوست افراد استفاده می‌شده است. این سنگ در واقع ابزاری برای ماساژ است که برای کاهش تنش در عضلات صورت، تقویت گردش خون و تخلیه لنفاوی از آن استفاده می شده است. سنگ گواشا یا یشم، محصول بسیار کاربردی است که امروزه در صنعت مراقبت از پوست کاربرد بسیاری دارد. این سنگ هم جنبه درمانی داشته و هم برای جنبه زیبایی پوست از آن استفاده می شود و در دو نوع کوارتز صورتی و یشم عرضه می‌شود.

 

جیدرولر چیست؟

جید رولر سنگ یشم نوعی ماساژور غلطکی صورت است که اولین بار توسط زنان مصر باستان به کار گرفته شد. جیدرولرهایی که از سنگ یشم اصل تولید شده‌اند، خاصیت آرام‌بخشی و ضد استرس نیز دارند. آزمایشات بسیاری نشان داده است که تنها پس از چند هفته استفاده از این ماساژور غلتکی، شاهد تاثیرات مثبت آن بر روی پوست خواهید بود. استفاده درست از این دستگاه تاثیرات بسیار مثبتی بر روی پوست شما خواهد داشت.

خواص این دستگاه عبارت اند از: برطرف نمودن خطوط لبخند پیشانی و پف صورت و زیر چشم کمک به افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به قسمت‌هایی مختلف به صورت خصوصاً نقاط سیاه کمک به کاهش چین و چروک کمک به افزایش جذب مواد مغذی پوستی و کلاژن سازی.

شکل زیر نحوه صحیح ماساژ با استفاده از این دستگاه را نشان می دهد. با حرکت دادن این دستگاه در قسمت گذرگاه‌های انرژی صورت، شاهد تاثیرات شگرف آن بر زیبایی و سلامتی پوست باشید.

 

 

طریقه‌ی استفاده از جید رولر

از قسمت میانی صورت شروع کنید و غلتک در راستای گونه­‌ها به سمت بیرون بکشید.

از بالای ابروها و روی پیشانی غلتک را به سمت بالا بکشید.

از زیر لب پایین به سمت بالا حرکت کنید و تا چانه به سمت پایین غلتک بکشید.

نکته: از انتهای کوچکتر برای نواحی ظریف­‌تر و دور از دسترس­‌تر استفاده کنید و از سر بزرگتر برای سطوح پهن­‌تر استفاده کنید.

زینب بازدید : 19 چهارشنبه 19 خرداد 1400 نظرات (0)

غذایی که ما مصرف می‌کنیم جدا از جنبه سلامتی، زیبایی و تناسب اندام ارتباط زیادی با عملکرد مغز بهبود حافظه ما دارد انجام فعالیت‌های ورزشی صحیح و منظم و تغذیه مناسب می‌تواند به عملکرد مغز و نگهداری حافظ کمک کند.

به توصیه‌های این مقاله در رابطه با تقویت حافظه توجه کنید.

 

 

1. اهمیت صبحانه در برنامه غذایی

 

 

مصرف کربوهیدرات، چربی و پروتئین به مقدار کافی در وعده صبحانه امری ضروری است. کربوهیدرات به علت نقشی که در افزایش قند خون دارد سبب افزایش جریان گلوکز به مغز شده و عملکرد مغز بهبود می‌یابد.

کربوهیدرات های پیچیده و ویتامین گروه B به انتقال سالم ناقلین عصبی و همینطور سنتز کافی آنها کمک خواهد کرد.

 

2.مصرف ویتامین‌ها

گروهB: کمبود ویتامین‌های گروه B می‌تواند به افت حافظه و اختلال در عملکرد شناختی منجر شود. بنابراین مصرف این دسته از ویتامین‌ها سبب بهبود خستگی ذهنی، پیشگیری از افسردگی و کمک به تولید انتقال دهنده‌های عصبی از قبیل دوپامین و سروتونین می‌‌شود.

مصرف بالای ویتامینC و بتاکاروتن سبب عملکرد بالای حافظه در افراد مسن خواهد شد.

ویتامین E به علت خاصیت بالای آنتی اکسیدانی به مبارزه با رادیکال‌های آزاد پرداخته و سبب تاخیر در سالمندی مغز می‌شود.

با مصرف جوانه گندم، روغن زیتون، آووکادو یا ۸۵ گرم آجیل در روز ویتامین E بدن خود را تامین کنید.

منابع غنی ویتامین C شامل مرکبات، فلفل دلمه، گوجه و اسفناج می‌باشد.

مصرف همزمان ویتامین C و ویتامین E اثر محافظتی قوی در برابر زوال عقلی دارد.

 

3.زرده تخم مرغ

 

 

زرده تخم مرغ سرشار از کولین و فسفاتیدیل‌سرین است مغز از کولین جهت تولید مهمترین انتقال دهنده عصبی درگیر در هوش و عملکرد حافظه یعنی استیل کولین استفاده می‌کند فسفاتیدیل‌سرین نیز توانایی بهبود حافظه و قابلیت های شناختی را دارد.

 

4.کافئین

کافئین ماده مفیدی جهت تقویت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت است پس مصرف قهوه را فراموش نکنید همچنین کافئین و تانن موجود در چای سبز سبب افزایش عملکرد شناختی مغز حافظ خواهد شد.

 

5. کوآنزیم Q10

این ماده قدرت آنتی اکسیدانی دارد و کاهش سطوح سرمی آن در بیماری پارکینسون گزارش شده است پس نقش محافظتی علیه پارکینسون داشته و سبب جلوگیری از آسیب التهابی به مغز می‌شود.

در این مقاله به مهمترین مواد غذایی و مکمل‌ها جهت کمک به بهبود حافظه اشاره شد ولی توجه داشته باشید که مصرف مواد معدنی از قبیل آهن کلسیم و منیزیم، یا موادی از قبیل زردچوبه، زنجبیل و امگا3، هرکدام در بهبود عملکرد مغز مفید هستند.

 

 

رژِیم غذایی برای ماه مبارک رمضان

زینب بازدید : 21 چهارشنبه 19 خرداد 1400 نظرات (0)

پرایمر به طور کلی، در تمام زمینه‌ها، ماده ای است که در مراحل اولیه کار، برای بهبود نتیجه‌ی نهایی استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم فواید و مضرات استفاده از پرایمر مژه را بررسی نماییم.

 

 

پرایمر مژه چیست؟

پرایمر مژه ترکیبی از مواد مفید است که قبل از کاشت مژه بر روی مژه‌های اصلی قرار می‌گیرد تا علاوه بر تقویت مژه‌ها، باعث ایجاد ظاهری حجیم و بلند در مژه‌های شود. این ماده قبل از کاشت با استفاده از یک تکه پنبه بر روی مژه‌ها قرار گرفته و پس از خشک شدن، کار کاشت یا اکستنشن آغاز می‌شود.

 

مزایای استفاده از پرایمر

 

 

  • 1-پاک نمودن مژه‌ها از چربی و آلودگی‌ها و افزایش استحکام ودوام کاشت
  • 2-استریل نمودن محیط کاشت و پیشگیری از عفونت‌های قارچی و باکتریایی
  • 3-ویتامینه نمودن مژه‌های اصلی و پیشگیری از ریزش آن‌ها در طول مدتی که مژه‌های مصنوعی بر روی آن‌ها قرار گرفته است. در واقع این ماده ضرر ناشی از چسب مژه را مرتفع کرده و با استحکام بخشیدن به ریشه‌ی مژه مانع از ریزش آن در طول مدت زمان کاشت می‌شود.
  • 4-کاهش سوزش و بوی ناشی از چسب مژه در طول فرایند کاشت یا اکستنشن
  • 5-ایجاد ظاهری پرپشت و خوش‌فرم برای مژه‌های کاشت شده و مژه‌های اصلی

به طور کلی، همانطوری که برای یک آرایش خوب یک زیرسازی مناسب با پرایمرهای با کیفیت نیاز است، برای یک کاشت مژه خوب و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مواد کاشت، به یک پرایمر حرفه‌ای نیاز داریم.

 

زینب بازدید : 23 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

از قدیم تا به امروز روغن های گیاهی خواص زیادی از جنبه‌های مختلفی اعم از سلامتی، زیبایی و درمانی ایفا کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به بررسی خواص روغن کرچک و نقش آن در سلامتی اعضای مختلف بدن بپردازیم.

 

روغن کرچک

 

 

روغن کرچک از گیاهی با دانه‌های ریز به نام کرچک تهیه می‌شود که در رنگ‌های زرد و سیاه به بازار عرضه می‌شود. در حالیکه رنگ سیاه آن محبوب‌تر و دارای خواص بیشتری است. این روغن، سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب و مواد معدنی است.

در ادامه به سایر خواص این روغن طبیعی معجزه‌گر می‌پردازیم.

1_ملین قوی

 

 

  از معروفترین خواص روغن کرچک استفاده جهت درمان موقت یبوست می‌باشد. این روغن با تجزیه در روده و جذب سبب افزایش حرکات ماهیچه روده و پاکسازی آن خواهد شد. 
عوارض جانبی احتمالی آن اسهال و گرفتگی شکم می‌باشد و جهت درمان یبوست مزمن نباید از این روش استفاده کرد.


2- بهبوددهنده‌ی زخم

این روغن با ایجاد محیطی مرطوب روی زخم تحریک رشد بافت، کاهش خشکی و جلوگیری از تجمع سلول های مرده پوست خطر عفونت را کاهش داده و سبب ترمیم زخم می‌شود. 



3_خاصیت ضد التهابی

اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک خاصیت ضد التهابی چشمگیری داشته و سبب کاهش التهاب و تسکین درد به ویژه در آرتروز می‌شود. 


4_مرطوب کنندگی

این روغن سبب حفظ رطوبت پوستی و مرطوب کنندگی پوست خواهد شد که جهت افزایش اثر می‌توان آن را با روغن نارگیل یا بادام نیز مخلوط کرد. 


5_بهبود آکنه

از عواملی که سبب بروز آکنه می‌شوند می‌توان التهاب و عدم تعادل باکتری های روی پوست را نام برد. روغن کرچک با خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی همچنین مرطوب کنندگی خود سبب درمان و تسکین پوست خشک و ملتهب خواهد شد. 

 

6_ ضد قارچ

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که روغن کرچک می‌تواند با عفونت های دهان ناشی از قارچ کاندیدا آلبیکنس مبارزه کند.


7- سلامت پوست و مو

 

 

روغن کرچک به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهابی خود گزینه مناسبی جهت نرم و مرطوب نگه داشتن مو و همچنین کاهش شوره سر و کمک به رشد مو می‌باشد. 



چند نکته جهت داشتن موهایی زیبا و براق

 یک ساعت قبل از استحمام روغن کرچک را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به آرامی روی ساقه مو ماساژ بدهید. جهت نتیجه گیری بهتر می‌توانید برای شستشوی موهای خود از شامپوی هفت گیاه یا چهل گیاه استفاده نمایید. ترکیباتی که در شامپوهای گیاهی وجود دارد( اعم از مورد و گل ختمی) سبب درخشندگی و ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده خواهد شد. 

 

 

خواص و ترکیبات شامپوی 7 گیاه برای موهای خشک

 ترکیبات این شامپو شامل رزماری، بابونه، گل ختمی، گزنه، مورد سبز، همیشه بهار و مریم گلی می‌باشد که از ریزش مو جلوگیری کرده سبب تقویت رشد مو، رفع موخوره، ضد خارش، شوره سر و همچنین حالت دهنده می‌شود. 


 و در پایان به این نکات توجه داشته باشید که روغن کرچک در کنار اثرات مفیدی که دارد ممکن است عوارضی مانند واکنش های آلرژیک، اسهال و گرفتگی داشته باشد. همچنین سبب تسهیل زایمان خواهد شد بنابراین باید زنان باردار در مصرف این روغن با احتیاط عمل کرده یا از مصرف آن اجتناب کنند.

 

معجزه‌ای شفابخش به نام روغن مورینگا

زینب بازدید : 19 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

آیا پلکسر همان پلاسماجت است؟

برندهای زیادی در دنیا وجود دارند که به دلایل مختلف، بجای نام فرایندی که با آن‌ها صورت می‌گیرد، استفاده می‌شوند. برای مثال به دستگاه کپی، دستگاه زیراکس گفته می‌شود در حالیکه زیراکس نام اولین سری دستگا‌ه‌های کپی است.

این حکایت در رابطه با دستگاه پلکسر نیز صدق می‌کند. پلکسر نام دستگاهی است که با آن فرایندهای مختلفی صورت می‌گیرد و اکثر اوقات به دلیل تشابه کاربردی با دستگاه پلاسماجت، تصور می‌شود این دو یکسان هستند. در حالیکه هر دو در فرایند پلاسما استفاده می‌شوند ولی کابردها و نحوه‌ی عملکردشان متفاوت است.

 

 

در این مطلب قصد داریم 5 تفاوت اساسی این دو دستگاه را بررسی نماییم.

  • 1-در پلاسماجت حرارت تولیدی بالاتر است و جریان مستقیم وجود دارد، در حالیکه در پلکسر هیچ جریان آزادی وجود نداشته و در نتیجه حرارت ناشی این جریان نیز وجود ندارد. پس آسیبی که به پوست وارد می‌شود کمتر خواهد بود.
  • 2-در کار با دستگاه پلکسر، فاصله‌ی نوک سوزن تا پوست کمتر بوده و در نتیجه کنترل بیشتری بر روی پوست وجود دارد. بنابراین آسیب کمتری به پوست وارد می‌شود.
  • 3-در پلکسر حرارتی که ایجاد می‌شود نه تنها مضر نیست بلکه باعث تحریک پوست به تولید کلاژن می‌شود.
  • 4-پلاسما جت علاوه بر اینکه به دلیل فاصله‌ی بیشتر از پوست و غیرقابل کنترل بودن انرژی ساطع شده به بافت پوست آسیب وارد می‌کند، همراه با انعقاد خود نیز هست. همین دو مورد باعث می‌شود تهاجمی‌تر از پلکسر بوده و به دوره درمان طولانی‌تری نیاز داشته باشد.
  • 5-دستگاه پلکسر به دلیل ایمنی بیشتر برای اعمال قرنیه‌ی چشم نیز قابل استفاده است به گونه‌ای که تحقیقات نشان می‌دهد این دستگاه برای درمان 15 بیماری بر روی سطح چشم اثربخش است. در حالیکه استفاده از دستگاه پلاسما جت برای این کار منع شده است.

 

 

از دیگر فرایندهایی که با این دستگاه قابل انجام است عبارت اند از:

 بلفارپلاستی
 رفع ضایعات پوست

 بیماری های سطح چشم

 

زینب بازدید : 26 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

عصاره‌ی خون اژدها چیست؟

 

 

شاید به شنیدن نام خون اژدها کمی بترسید و بعضا کنجکاو شوید که این ماده چیست؟

 خون اژدها شیره‌ی سرخ رنگی است که در درختی وحشی وجود دارد که این درخت به دلیل همین ویژگی درخت اژدها نامیده شده است. به این عصاره که هنگام زخمی شدن تنه‌ی گیاه تراوش می‌کند عصاره‌ی خون اژدها گفته می‌شود.

عصاره خون درخت اژدها تقویت کننده و ترمیم کننده برای سلول‌های ضعیف و آسیب دیده می‌باشد.

یکی از محصولات معروف که از عصاره‌ی این درخت تولید شده است‌، سرم خون اژدها است که در این مطلب قصد داریم به تشریح آن بپردازیم.

 

معرفی سرم خون اژدها

 

 

سرم خون اژدها محصولی آب‌رسان است که با تحریک پوست برای تولید کلاژن مانع افتادگی و پیری پوست شده و خاصیت جوان‌سازی دارد.

سایر خواص این سرم عبارت اند از:

 از بین بردن کبودی‌ها

درمان خارش پوست

 ترمیم آسیب‌های پوستی با افزایش متابولیسم سلولی پوست

ترمیم زخم و سوختگی

 خاصیت آنتی اکسیدانی که با از بین بردن رایکال‌های آزاد، مانع سرطان پوست شده و عملکرد محافظتی دارد.

این سرم دارای دو فاز ناهمگن است که پس از تلفیق با هم به خوبی پوست را تغذیه می‌کند.

روش استفاده

پس از اینکه مطمئن شدید پوستتان به این محصول حساسیت ندارد، مقداری از آن را به یک پنبه آغشته نموده و بر روی پوست ماساژ دهید. پس از مدت 15 الی 20 دقیقه پوستتان را آب کشی کنید.

 

نیکوتین آمید چیست و چه خواصی دارد

زینب بازدید : 22 چهارشنبه 05 خرداد 1400 نظرات (0)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌‎اید که خودتان می‌توانید به راحتی در منزل پوستتان را درمان کنید؟ امروزه به دلیل مشغله‌ی زیاد همواره شرکت‌ها به دنبال تولید دستگاه‌ها و تجهیزاتی هستند که بتوانند فرایند مراقبت از پوست را از مراکز پوستی برای شما به خانه انتقال دهند. ماسک LED یکی از این تجهیزات است.

 

 ماسک LED  جدیدترین تکنولوژی درمان پوست است که با ۷ نوع رنگ ال ای دی قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش، آبی روشن و سفید، با کاربردهای متفاوت، جهت درمان‌های پوستی، رفع چین و چروک و متعادل سازی چربی پوست ابداع و تولید شده است.

 

 

از فواید دیگر این دستگاه همچنین می‌توان افزایش گردش خون و تنفس پوست، به حداقل رساندن منافذ باز و بزرگ ،کلاژن سازی طبیعی، جوانسازی، صافی و نرمی پوست را نام برد.

مسئله مهم این است که درمان با این ماسک یک شبه نیست و باید به طور مداوم از آن استفاده کنید. استفاده از این دستگاه باید بخشی از رژیم مراقبت از پوست شما در طول ماه باشد. برای استفاده هر 3الی 4 روز یکبار و هربار از یک رنگ متفاوت استفاده کنید.

لازم به ذکر است هر کدام از نورهایی که ازدستگاه ساطع می‌شود برای رفع یکی از مشکلات پوستی است.

 

 

  • نور قرمز: ایجاد یک بافت سفت و نرم با تحریک پوست با تولید کلاژن
  • نور آبی: مقاوم سازی پوست‌های حساس
  • نور سبز: صاف‌کننده چین و چروک و خطوط ظریف صورت و جوان‌ساز
  • نور بنفش: افزایش متابولیسم لنفی
  • نور آبی فیروزه ای: از بین بردن نقاط متورم پوست
  • نور سبز روشن: کاهش خطوط و سایه‌های زرد پوستی
  • نور آبی روشن: تسکین آسیب دیدگی پوست‌های حساس

 

 

5 تفاوت اساسی پلکسر و پلاسماجت

زینب بازدید : 20 چهارشنبه 05 خرداد 1400 نظرات (0)

برای مراقبت از پوست محصولات زیادی به بازار عرضه شده است. این محصولات عبارت اند از سرم‌ها، ماسک‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌ها که بسته به مواد و بسته بندی‌شان قیمت‌های متفاوتی دارند. اما در بعضی موارد دسترسی به بازار ممکن نبوده و مجبور به استفاده از ماسک‌های خانگی می‌شوید. ماسک‌های خانگی یکی از روش‌های راحت و ارزان جهت مراقبت از پوست و مو هستند. در این مقاله به بررسی چند ماسک خانگی جهت زیباسازی و مراقبت از پوست خواهیم پرداخت.

 

ماسک‌های مفید برای مشکلات پوستی

 

1.رفع آکنه

ماسک سفیده تخم مرغ: جوش زدن صورت از مشکلات شایعی است که به دلیل تجمع باکتری‌ها یا چربی و... در منافذ پوستی و انسداد آنها رخ می‌دهد.

 

 

ترکیبات سفیده تخم‌مرغ با خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهابی، مناسب جهت رفع آکنه می‌باشند.

برای تهیه این ماسک سفیده چند تخم مرغ را از زرده جدا کرده و با گوش پاکن یا پنبه به آرامی روی پوست خود بزنید و پس از 10 الی 15 دقیقه شستشو دهید.

 

2.رفع چین و چروک

ماسک‌های مختلفی برای رفع چین و چروک وجود دارند که هر کدام خاصیت کلاژن سازی پوست را تحریک خواهند کرد و دستور ساخت بسیار ساده و آسانی دارند. از معروف‌ترین و کم‌دردسرترین این ماسک‌ها ماسک زردچوبه است که دستور آن را شرح می‌دهیم:

 

 

یک ق‌.غ پودر زردچوبه +آلوئه ورا 

این ماسک به دلیل وجود زردچوبه و آلوئه ورا در کنار هم، هم مغذی و جوانساز بوده و هم شفاف‌کننده پوست است. آلوئه ورا به دلیل دارا بودن ویتامین‌های c و E باعث جوانسازی و طراوت پوست شده و زردچوبه عملیات پاکسازی و لایه برداری پوست انجام می‌دهد. خواص این ماسک حتی بعد از چندین شست و شو حفظ خواهد شد.

 

3.آب‌رسان

 

 

ماسک خیار :خیار رنده شده را با ژل آلوئه‌ورا ترکیب کرده و به مدت 30دقیقه روی پوست بگذارید.

نکته: در صورت عدم دسترسی به آلوئه‌ورا در تهیه‌ی این ماسک‌ها می‌توان بجای آلوئه‌ورا از گلاب یا روغن گلیسیرین نیز استفاده کرد.

 

 

7 کاربرد ال ای دی صورت و تشریح آن

زینب بازدید : 25 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

در کاشت و دیزاین ناخن مواد بسیاری با نام‌های مشابه وجود دارد که بعضا ناخن‌کاران غیرحرفه‌ای در تشخیص و استفاده از آن‌ها دچار مشکل می‌شوند. از جمله این مواد، تاپ کات، تاپ ژل و تاپ شاین هستند. به شخصه بارها با اعتراض مشتریان روبرو شدم که به دلیل عدم استفاده صحیح از این مواد دچار مشکل شده و با این تفکر که این ماده منقضی یا مشکل دار است شاکی شده‌ و محصول را مرجوع نموده‌اند. از این رو در این مقاله قصد داریم به معرفی این سه ماده و کاربرد صحیح آن‌ها بپردازیم.

 

 

تاپ کات Top Coat

این ماده، رزینی هوا خشک است. همانطور که از نام top coat  بر می‌آید، به منظور کوت کردن یا پوشش دادن لاک روی ناخن و پیشگیری از لب پر شدن آن بر روی ناخن به کار می‌رود. به عبارتی باعث افزایش طول عمر لاک بر روی ناخن می‌شود. تاپ کات به دو صورت سریع خشک و معمولی در بازار عرضه می شود. در مدل سریع خشک، همانطور که از نام آن مشخص است، سرعت خشک شدن بالاست و به راحتی پس از قرار گرفتن بر روی لاک خشک می‌شود.

 

 

تاپ ژل Top Gel

در واقع هدف از استفاده از این ماده مانند تاپ کات است، با این تفاوت که این ژل تنها با استفاده از دستگاه یووی یا ال ای دی تثبیت می‌شود.

 

 

برای دیزاین ناخن با پودرهای کروم، خصوصا کروم‌های مگنتی از این ماده استفاده می‌‌شود. چرا که از زمان قرار گرفتن بر روی ناخن تا ایجاد طرح هدف ( چشم گربه‌ای یا هر طرحی که با مگنت اجرا می‌شود.)، زمان برای کار هست و نگرانی بابت خشک شدن آن وجود ندارد، چرا که تا زمانی که تحت اشعه قرار نگیرد، تثبیت نخواهد شد.

در برخی برندها مانند آی بی آی به این ماده ژل یووی یا تاپ سیل ( در محصولات نیل پرفکت) نیز گفته می‌شود. همچنین در برخی دیگر از برندهای ژلیش یا کاشت ناخن، مانند ژلیش سه مرحله‌ای آربی، ژل آخر کار که در مرحله‌ی سوم یا همان پایان کار بر روی لاک قرار می‌گیرد و با دستگاه یووی یا ال ای دی تثبیت می‌شود نیز تاپ کات نام دارد.

 

تاپ شاین Top Shine

 

 

کاربرد این محصول نیز مانند تاپ ژل است با این تفاوت که قرار گرفتن آن بر روی ژلیش یا کاشت، جلوه‌ای براق‌تر و زیباتر به آن می‌دهد. اگر کمی دقت کنید از نام آن مشخص است، shine به معنی درخشان است. بنابراین قرارگرفتن آن برروی لاک باعث درخشندگی ناخن می‌شود.

لازم به ذکر است که استفاده از هر یک از مواد فوق از برندهای متفاوت ملزم به شناخت کافی از آن برند است. برای مثال تاپ شاین کی استون که یک محصول آمریکایی است، بر روی هر نوع سطحی، اعم از کاشت، لاک معمولی یا ژلیش مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما در برندهایی مانند نیل پرفکت که برندی هلندی است، استفاده از تاپ سیل بر روی لاک معمولی نه تنها طول عمر آن را افزایش نمی‌دهد، بلکه آن را تخریب می‌کند و تنها بر روی ژلیش قابل استفاده است.

پس استفاده از هر یک از مواد فوق ملزم به شناخت کافی ناخن کار از برند مصرفی دارد.

 

آنچه در مورد تفاوت ژل‌های کاشت باید بدانید

زینب بازدید : 20 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

داشتن گونه و صورتی برآمده یکی از دغدغه‌های فکری خانم‌های امروزی است. خصوصا کسانی که در اثر رژیم‌های سخت، پوستشان پیر و چروکیده شده است. از طرفی روش‌هایی مانند بوتاکس و تزریق ژل و چربی، علاوه بر هزینه‌های بالا همراه با درد و دردسرهای ‌زیادی است. از این رو همواره خانم‌ها به دنبال محصولاتی با خاصیت چاق کنندگی صورت و گونه هستند که تاثیری ماندگار داشته باشند. در این مقاله قصد داریم محصولی را به شما معرفی نماییم که بدون نیاز به صرف وقت و هزینه‌های گزاف، تاثیری معجزه آسا بر زیبایی چهره‌ی شما داشته باشد.

 

 

کرم مروارید یک محصول جدید برای لیفت صورت و افزایش موضعی حجم صورت و گونه‌ها است. این کرم حاوی الکل‌های چرب، گلسیرول و بیش از ده نوع پروتئین است که با ایجاد یک فیلم مرواریدی بر روی صورت علاوه بر محافظت مقطعی از آن، با نفوذ به سلول‌های پوستی و جذب از طریق لایه‌ی اپیدرم، پروتئین و مواد معدنی را به پوست رسانده و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. همچنین فعالیت‌های سلولی را تقویت کرده و متابولیسم پوست را تقویت می‌کند. تاثیر این کرم برای طولانی مدت در پوست ماندگار است.

 

 

 

مزایای کرم مروارید به صورت خلاصه عبارت اند از:

 پف دهنده‌ی صورت و گردن

حجم دهنده‌ی گونه

از بین برنده‌ی چین و چروک و سیاهی دور چشم

طبیعی و بدون عوارض

لیفت صورت

این محصول دارای اثری ماندگار بوده و برای خانم‌ها و آقایان قابل مصرف است.

 

روش مصرف

این کرم را روزی دو مرتبه، یک مرتبه صبح و یک مرتبه شب، باید استفاده شود. قبل از استفاده از کرم حتما صورت را با تونر پاکسازی نمایید و یا شستشو داده و خشک نمایید. سپس یک لایه از کرم را بر روی پوست کاور کنید به گونه ای که ظاهری مرواریدی بر روی سطح پوست ایجاد شود در نهایت در قسمت گونه به صورت دواری ماساژ دهید، دقت نمایید ابتدا کف دست را بر روی پوست صورت قرار داده آن را تا ماهیچه‌های صورت از قید تنش‌های باقیمانده آزاد و شل شود سپس ماساژ دهید تا کرم جذب شود. پس از دو هفته تاثیر این کرم را مشاهده خواهید کرد.

لازم به ذکر است قبل از استفاده از کرم حتما ابتدا آن را بر روی ناحیه‌ای کوچک از پوست امتحان نمایید. همچنین در مقدار مصرف آن دقت نمایید، مقادیر بیش از اندازه کرم می‌تواند برای پوست آسیب‌زا باشد. همچنین دقت داشته باشید، هر ماده‌ای با هر اثر شفابخش بعد از مدتی باید از روی پوست پاک شود. شستشوی مداوم پوست را بخاطر استفاده از کرم‌های گران‌قیمت، به تعویق نینداخته و حذف ننمایید.

در خرید این محصولات دقت لازم را در شناسایی محصول اصلی به عمل آورید.

 

دو معجزه‌گر قوی برای پوست‌های خشک

زینب بازدید : 21 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

 

ضدآفتاب یکی از ضروری‌ترین لوزام آرایشی-درمانی برای پوست انسان است. در ابتدا لازم است بدانید که چرا استفاده از کرم ضدآفتاب ضروری است. یکی اشعه‌هایی که از خورشید ساطع می‌شود اشعه‌ی ماورابنفش یا اولتراویولت uv است. این اشعه شامل دو بخش a و b می‌باشد. بخش a به صورت سطحی پوست را تخریب کرده باعث پیری زودرس می‌گردد  و بخش b به صورت عمقی به پوست آسیب می‌رساند. این اشعه علاوه بر پیری زودرس تاثیرات زیانباری بر عمق پوست داشته و باعث تومورهای پوستی و چین چروک پوست نیز می‌شود. بنابراین لازم است کرم ضدآفتابی که انتخاب می‌شود، به گونه‌ای باشد که پوست را در مقابل هر دو فاکتور محافظت کند. علاوه بر این کرم ضدآفتاب باید براساس نوع پوست انتخاب شود. در این مقاله قصد داریم فاکتورهای مهم در انتخاب ضد آفتاب مناسب را بررسی نماییم.

 

فاکتورهای محافظتی

 

 

بر روی کرم‌های ضدآفتاب سه حرف spf بیش از سایر موارد خودنمایی می‌کند. این علامت، مخفف sun protection factor بوده و نشان دهنده‌ی میزان محافظت ضدآفتاب در مقابل اشعه‌ی uvb است. در واقع کرمی که دارای spf 30 است، به میزان 30 برابر سوختگی پوست شما در مقابل این اشعه را به تاخیر می‌اندازد. برای مثال اگر پوست شما بدون وجود ضدآفتاب در مدت 5 دقیقه در اثر این اشعه آسیب می‌بیند، با وجود ضدآفتابی با این مقدار spf پس از 150 دقیقه شروع به سوختن می‌کند.

 

 

اما این فاکتور به تنهایی پوست شما را در برابر اشعه‌ی uvb محافظت می‌نماید. در صورتی که به دنبال ضدآفتابی با فاکتورهای محافظتی گسترده‌تر هستید به واژه‌ی broad spectrum  بر روی ضدآفتاب نیز توجه کنید. این محصولات حاوی اکسید روی یا تیتانیوم است که در برابر طیف وسیعی از uva مقاوم هستند. در صورتی که به این واژه مواجه شدید، یعنی ضدآفتابی دارید که در برابر هر دو اشعه از شما محافظت می‌کند.

باید به این نکته توجه شود که هر ضدآفتابی با هر فاکتور محافظتی باید هر 3 ساعت مجددا تمدید شود.

نکته: spf ضدآفتاب باید بسته به منطقه‌ی جغرافیایی و نیاز شخص انتخاب شود. برخلاف تصور عامیانه، که هر چه این فاکتور بالاتر باشد بهتر است باید بگوییم، بالا بودن این فاکتور بعضا با چرب شدن بافت ضدآفتاب همراه است که خود باعث بسته شدن منافذ پوست و آلودگی آن همراه است. پس در انتخاب این فاکتور دقت کنید.

 

شکل ضدآفتاب

ضدآفتاب‌ها در سه فرم ژل، لوسیون و کرم در بازار قابل تهیه هستند. برای بدن افراد با پوست‌های چرب بهتر است از لوسیون‌ها استفاده شود.

 

 

همچنین پوست‌های مختلط با این فرم از ضدآفتاب سازگارترند. برای پوست‌های خشک فرم کرم پیشنهاد می‌شود. البته لازم است بدانید فرم کرم، خود برای انواع پوست چرب، معمولی، خشک و متخلط قابل تهیه است. در نهایت فرم ژل بیشتر برای آقایان و بعضا برای افراد با پوست‌های چرب پیشنهاد می‌شود.

 

پایه‌ی ضدآفتاب

 پایه‌ی ضدآفتاب‌ها  آب یا الکل است که بهتر است از نوع پایه آب استفاده شود. مدل پایه الکل بعضا باعث سوزش چشم می‌شود. اما هر دو مدل بسته به نوع پوست شما، برای سلامت پوست، مناسب است.

مدل پایه آب خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد.

 

ضدتعریق بودن ضد آفتاب

با توجه به اینکه سلامت پوست علاوه بر محافظت در برابر اشعه‌ها پیشگری و رفع تعریقات است. ضدتعریق بودن ضدآفتاب خصوصا در فصول گرم سال، نیز اهمیت دارد.

لازم است بدانید پاک کردن ضدآفتاب یا هر کرم دیگر از روی پوست در زمان خواب بسیار ضروری است. چرا که هر ماندن هر ماده‌ی آرایشی بر روی پوست در مدت زمان طولانی باعث آلودگی و بیماری پوست می‌شود. در این جهت استفاده از تونرها بسیار مفید است.

زینب بازدید : 16 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

مراقبت از پوست مسئله‌ای است که همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

روش‌های زیادی جهت جوانسازی و مراقبت از پوست وجود دارد که هیدرودرمی آخرین تکنولوژی در مراقبتهای پوستی می‌باشد. در این روش دستگاه هیدرودرمی با جریان الکتریکی تنظیم شده، ژل هیدرودرمی را یونیزه کرده و به لایه های عمیق پوست می‌فرستد.

ژل هیدرودرمی 

ژل آبرسانی، گالوانیک یا هیدرودرمی به دلیل داشتن هیدروژن سبب نفوذ آب به پوست شده و شادابی و جوانسازی پوست را رقم میزند.  این ژل حاوی گلیسیرین، سدیم کلراید، مواد مرطوب کننده، لایه بردار، الکترولیت‌ها، سطح فعال‌های متنوع، مواد پاکسازی و تنظیم کننده‌های PH و چندین پلیمر مرطوب‌کننده‌ی پوست است، که بسته به ساخت کمپانی‌های مختلف از مواد متفاوتی استفاده می‌شود.

 

ویژگی‌ها

حفظ باکتری‌های مفید و تخریب باکتری‌های مضر پوست

 پاکسازی منافذ پوست

تخلیه جوش‌ها

دسترسی آسان 

ماندگاری بالا

آبرسانی و حفظ رطوبت پوست

شادابی و جوانسازی

 

تفاوت ژل هیدرودرمی با ژل سونوگرافی 

ژل هیدرودرمی حاوی بار الکتریکی، مواد مغذی و آبرسان است در صورتی که ژل سونوگرافی خنثی و فاقد مواد آبرسان است.

 

 

همانطور که گفته شد ژل هیدرودرمی از موادی همچون لایه‌بردارها، تنظیم‌کننده PH و مرطوب‌کننده‌های مختلف تشکیل شده است، در حالیکه ژل سونوگرافی یا ژل اولتراساوند ژلی ساده شبیه ژل کتیرا و ژل‌های مو است که از گلیسیرین، پروپیلن گلایکول، آب، فنوکسی اتانول و پلیمر کرباپول آر 940 تشکیل شده است.

 

 آیا می توان به جای ژل هیدرودرمی از ژل سونوگرافی استفاده کرد؟

با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده‌ی این دو ژل، کاملا متفاوت بوده و تنها شباهتشان ساختار ژل مانندشان است، به کار بردن این ژل به جای ژل هیدرودرمی باعث می‌شود علیرغم هزینه‌ی بالا برای هیدرودرمی، هیچ نتیجه‌ی مثبتی بر روی پوست اعمال نشود و سلول‌های پوست نه تنها مواد مغذی را دریافت نکرده‌اند، بلکه در معرض جریان الکتریکی نیز قرار گرفته‌اند و به غشای سلول‌ها آسیبی جدی وارد خواهد شد.

 

هایفوتراپی جدیدترین جایگزین برای لیفتینگ

زینب بازدید : 17 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

داشتن موهای صاف برای عده‌ای بسیار اهمیت دارد. برای صاف کردن موها روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع مو و میزان آسیب‌دیدگی آن از روش‌های مختلفی مثل صافی، کراتینه، بوتاکس یا المنت استفاده می‌شود. المنت مو با مواد طبیعی یکی از جدیدترین متدهای صاف کردن موها است که به دلیل حفاظت از مو در برابر عوامل آسیب‌زا طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این روش بپردازیم.

 

 

المنت مو چیست؟

المنت مو نوعی صافی است با میزان تقریباً ۲۰ درصد احیا و ۸۰ درصد صافی برای مو که هیچ آسیبی به موها وارد نمی‌کند و در واقع برای صافی و لختی مو بیشتر کاربرد دارد اما موهای سالم هیچ آسیبی نمی‌بینند و افراد در هر سنی می‌توانند المنت مو را انجام دهندمیزان ماندگاری این صافی تا زمانی که مو بلند شود روی مو باقی مانده و نیازی به انجام مجدد ندارد.

 

فواید و مزایای المنت مو

یکی از تفاوت‌های مهمی که المنت مو با سایر روش‌های صافی دارد، گیاهی بودن آن است که از آسیب رسیدن به موها جلوگیری می‌کند.

محدودیت سنی ندارد.

عدم ضرر برای سیستم تنفسی نسبت به دیگر روشهای صافی

 تقویت و نرمی موها

 دوام و ماندگاری بالا

 سالم نگه داشتن تارهای مو

 عدم محدودیت جهت رنگ و شستشوی مو

حالت پذیری آسان

 

نحوه انجام المنت مو

مرحله اول) برای اینکه قدرت جذب مو بالا رفته و المنت به‌خوبی روی مو بنشیند، در ابتدا باید موها به‌خوبی با شامپو شسته شوند.

مرحله دوم) موها را کاملا خشک کرده تا زمانی که بدون هیچ نم و رطوبتی باشند.

مرحله سوم) حال تقسیم بندی مو را انجام می‌دهیم، موها را به پنج قسمت تقسیم می‌کنیم ؛ دو قسمت جلوی سر، دو قسمت پشت سر و یک قسمت پایین سر. از پایین سر شروع به زدن مواد به نیم سانت پایین ریشه‌ی موها می‌کنیم.

مرحله چهارم)  پس از اینکه تمام مواد سرم روی سر پخش شد مو ها را به صورت دایره‌وار ماساژ می‌دهیم.

مرحله پنجم) سر را با کلاه مخصوص پوشانده و با سشوار کمی حرارت می‌دهیم، بعد از حدود ۴۵ دقیقه موها را چندین بار شانه زده و مجدد تقسیم بندی می‌کنیم. پس از تقسیم بندی با اتوی مو شروع به اتو‌کشی می‌کنیم.

مرحله ششم) پس از اتوکشی اجازه می‌دهیم مو خنک شود سپس با شامپوی تثبیت کننده و آب ولرم موها را شسته و با سشوار خشک می‌کنیم.

 

 

رعایت چند نکته

1) اتوکشی را تا زمانی که دود و گازی از موها بلند نشد و تمیزی موها دیده شد ادامه دهید.

2) در طول انجام صافی از وسایل فلزی مانند گیره و کلیپس استفاده نکنید.

 

مراقبت‌های پس از المنت

 از شستشوی مو تا ۷۲ ساعت خودداری کنید

 به مدت سه روز موها را نبندید.

 برای شستشوی مو از شامپوهای مخصوص فاقد سولفات و سدیم و دارای ph پنج استفاده کنید.

 

 

تاثیر هیدروژن تراپی بر زیبایی و سلامت مو

زینب بازدید : 21 شنبه 01 خرداد 1400 نظرات (0)

ویتامین C، آسکوربات یا آسکوربیک اسید، نوعی اسید ضعیف بوده و از ویتامین‌های محلول در آب می‌باشد که توسط گیاهان و اغلب حیوانات سنتز می‌شود. هرگاه صحبت از فواید ویتامینC  می‌شود، اغلب مقاومت در برابر عفونت‌ها، تقویت سیستم ایمنی و مقابله با سرماخوردگی برایمان تداعی می‌شود. اما آیا تا به حال توجهی به فواید این ویتامین در سلامت و زیبایی پوست کرده اید؟

در این مقاله به فواید ویتامین c برای پوست می‌پردازیم.

 

تاثیر اسکوربیک اسید یا ویتامین سی بر سلامت پوست

 

 

دو ویژگی مهم و عمده که نقش این ویتامین را در سلامت پوست پر رنگ کرده است، خاصیت تحریک سنتز کلاژن و آنتی اکسیدانی آن می‌باشد.

کلاژن که به پوست حالت ارتجاعی می‌دهد، با گذشت زمان و بالارفتن سن مقدار آن درپوست کاهش میابد. ویتامین C با بالا بردن کلاژن سازی پوست از بروز چین و چروک، افتادگی و نشانه‌های پیری جلوگیری کرده و مانع خشکی پوست می‌شود. در درمان جوش و جای لک نیز موثر است.

از آنجایی که ویتامین Cیک آنتی اکسیدان قوی است، از پوست دربرابر آلودگی ها و اشعه UVمراقبت کرده و از سرطان‌های پوستی جلوگیری می‌کند، در بهبود جای زخم ناشی از سوختگی نیز مؤثر است.

 

 

منابع غنی ویتامین C

میوه هایی مانند پرتقال، لیمو، کیوی که بیشترین میزان آن  توت فرنگی است و سبزیجاتی مثل فلفل خام، بروکلی و جعفری.

 

 

علاوه بر مصرف خوراکی، می‌توان این ویتامین را از طریق مصرف موضعی مانند ماسک یا سرم ویتامین cنیز دریافت کرد.

 

کرم‌های ویتامین C

 

 

سرم‌ها یا کرم‌های ویتامین c را می‌توان زیر کرم ضد آفتاب یا شب قبل از خواب روی پوست تمیز استفاده کرد.

 

ماسک ویتامین C

 

 

شما در منزل به راحتی با داشتن پودر ویتامین c می‌توانید ماسک صورت تهیه کنید.

یک قاشق چای خوری پودر ویتامین c را به همراه ۴ قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کرده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست خود بمالید و در آخر با آب ولرم بشویید.

در صورت تمایل میتوانید ماسک‌های آماده‌ی ورقه‌ای و یا سرم‎‌ها و لوسیون‌های حاوی ویتامین c خریداری نموده و استفاده کنید.

 

 

دو درمانگر معجزه‌آسا برای خشکی پوست

5 مزیت کرم مروارید برای پوست

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 281
  • بازدید سال : 1,600
  • بازدید کلی : 3,840