شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک رنگ موی خاص را بسته به فرم صورت خود انتخاب کنید اما وقتی آن را در شرایط یکسان چند بار استفاده کنید، ولی هر بار نتایج متفاوتی ببینید. برای رنگ مو ترفندهای ظریفی جود دارد که شاید بسیاری از شما ناخواسته در هنگام رنگ نمودن موهای خود استفاده کنید و باعث تغییر در نتایج به دست آمده، شود.

 در این مقاله قصد داریم چند ترفند ساده اما حرفه‌ای را به شما معرفی نماییم تا رنگ مویی درخشان‌تر بادوام‌تر و جذاب‌تر برای خود بسازید.

 

 

1-ترکیب رنگ قبل از افزودن اکسیدان

برای درست کردن رنگ‌های ترکیبی، ابتدا حتما رنگ‌ها را در کاسه رنگ به طور کامل با هم ترکیب نمایید و در نهایت اکسیدان را اضافه کنید. چرا که اکسیدان بر روی ترکیب رنگ‌ها تاثیر می‌گذارد و ترکیب را فعال می‌کند. در صورت مخلوط نشدن رنگ‌ها، اکسیدان تک تک رنگدانه‌های موجود در کاسه‌ی رنگ را جداگانه تحت تاثیر قرار داده و موجب می‌شود ترکیب نهایی رنگ دلخواه شما را نداشته باشد.

 

 

2-دقت در استفاده از مواد دکلره

برای دکلره کردن دقت کنید. پایه دکلره با شماره رنگ مورد استفاده باید همخوانی داشته باشد. به این صورت که اگر پایه دکلره‌ی شما ۸ است، به هیچ عنوان از رنگ‌های پایه ۹ و ۱۰ استفاده نکنید. شماره رنگ مورد استفاده باید عددی کمتر از ۸ باشد.

 

3-دقت در انتخاب نمره و مقدار اکسیدان

در استفاده از اکسیدان دقت کنید. میزان مصرف اکسیدان برای رنگ بستگی به مشخصات اکسیدان و کمپانی سازنده دارد. میزان رنگ باید با مقدار اکسیدان مصرفی همخوانی داشته باشد. اصولاً هر برند مقدار اکسیدان لازم برای رنگ موی همان برند را مشخص کرده است. مصرف بیش از حد اکسیدان موجب می‌شود رنگدانه‌ها پس از دو الی سه روز از بین برود.

 

4-از بین بردن تن زیتونی در رنگ‌های سرد

زمانی که در ترکیب رنگ خاصی از رنگ های سرد، نظیر نسکافه‌ای و بژ استفاده می‌کنید، یک تن زیتونی ناخواسته در رنگ موی نهایی ایجاد می‌شود. درصورتی که تمایلی به این تن زیتونی ندارید، استفاده از مقادیر بسیار کمی از رنگ مسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. علاوه بر از بین بردن تن زیتونی، درخشندگی خاصی به موهای شما می‌بخشد.

 

5-پوشاندن سفیدی موها

در صورتی که موهای شما سفیدی زیادی دارد، برای پوشانندگی بهتر رنگ، پیشنهاد می‌شود از اکسیدان شش استفاده نمایید. علاوه بر این اکسیدان شش ماندگاری بالایی را برای رنگ موهای شما به همراه دارد.

 

6-از بین بردن زردی مو در زمان دکلره

 

 

شاید در زمان دکلره کردن به این مشکل برخورده باشید که موهای شما زرد شده و به پایه‌ی مدنظرتان نمی‌رسد. در این موارد افزودن مقادیری از شامپوی بنفش یا همان شامپوی ضد زردی که دارای رنگدانه‌های بنفش است با ایجاد یک شوک ناگهانی، سریع موی شما را به پایه دلخواه می‌رساند.

 

7-ترکیب رنگ روشن بدون نیاز به دکلره

برای افرادی که علاقه‌ی زیادی به رنگ موی روشنی داشته اما به دلایل مختلف، تمایلی به استفاده از دکلره ندارند، این ترکیب رنگ، رنگ موی روشن و جذابی را برایشان به همراه دارد. ترکیبی از واریاسیون آبی، اکسیدان ۶ و رنگ موی سه صفر.

این نکته را فراموش نکنید این ترکیب رنگ تنها بر روی موهای طبیعی و فاقد رنگ قابل استفاده است، چرا که ممکن است موهای ضعیف یا موهایی که قبلاً دکلره شده است، را سست کند.

 

 

شست‌شو و فرم‌دهی سریع مو در منزل