امروزه به دلیل رواج محصولات پوستی، ماسک‌ها، لوسیون‌ها و سرم‌هایی که با جدیدترین تکنولوژی و علم روز وارد بازار شده ‌اند. یکی از این ماسک‌ها ماسک گچی است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این ماسک بپردازیم و برای کسانی که قادر به تهیه‌ی این ماسک نیستند، یک ماسک خانگی با خواص مشابه معرفی نماییم.

ماسک گچی ترکیبی است شامل سولفات کلسیم، جلبک دریایی تک سلولی و موادمغذی پوستی که با pH خنثی بر روی پوست قرار می‌گیرد. این ماسک می‌تواند حرارت پوست را تا ۴۲ درجه سانتیگراد افزایش داده و پس از ۲۰ دقیقه مجدداً سرد شود. با این مکانیزم سیستم گردش خون را فعال تر می‌کند و از این طریق اکسیژن‌رسانی را افزایش داده و باعث نفوذ بهتر مواد مغذی به داخل پوست می‌شود.

 

 

این ماسک آب‌رسان، مرطوب کننده, روشن‌کننده و سفیدکننده پوست می‌باشد. همچنین با خواص فوق‌العاده‌ای که دارد باعث لیفت پوست نیز می‌شود.

با توجه به این که این ماسک کل سطح پوست را می‌پوشاند و تماس با هوا  را محدود می‌سازد، بستن منافذ باز پوست از دیگر مزایای این ماسک است.

حال برای کسانی که به این ماسک دسترسی ندارند قصد داریم یک ماسک خانگی معرفی نماییم که کلیه خواص ماسک گچی را دارا می‌باشد.

ترکیبات این ماسک عبارت اند از: یک عدد سفیده تخم مرغ یک عدد لیمو و یک قاشق مرباخوری عسل.

 

 

 کلیه مواد فوق را با هم ترکیب نموده و بر روی پوست صورت ماساژ دهید. پس از ۲۰ دقیقه زمانی که کاملاً بر روی پوست خشک شد وبر روی پوستتان احساس سوزن سوزن شدن کردید، صورت را با آب سرد بشویید و پس از خشک نمودن با یک لوسیون ساده ماساژ دهید.

 

8خاصیت سرم خاویار ونزن برای پوست