برای درمان و زیبایی پوست، دستگاه‌های مختلفی به بازار عرضه شده است. یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه گالوانیک پرتابل است. این دستگاه توانایی بالایی در پاکسازی عمیق پوست و در نتیجه نرم نمودن سبوم و همچنین از بین بردن جوش‌های سرسیاه دارد. این دستگاه علاوه بر این، توانایی انتقال مواد مغذی پوست به عمق پوست را داشته و با افزایش ظرفیت جذب پوست، چین و چروک‌ها را کاهش داده و فرایند پیری پوست را به تعویق می‌اندازد. در این مطلب قصد داریم عملکرد این دستگاه را تشریح نماییم.

نحوه‌ی عملکرد گالوانیک پرتابل

دستگاه گالوانیک پرتابل، دستگاهی است که با تبدیل جریان نوسانی حاصل از برق شهری به جریان مستقیم، مواد مغذی را به عمق پوست می‌فرستد. این دستگاه با یونیزه نمودن سطح پوست طی فرایندی غیرتهاجمی، پوست را پاکسازی و تغذیه می‌کند. در واقع با استفاده از جریان برق، دو واکنش شیمیایی و یونی بر روی پوست ایجاد می‌شود که عبارت اند از : یونتوفورز و دسیکراستیشن.

طی فرایند دسیکراستیشن، بقایای موجود بر روی پوست سیالیت می‌یابد. به این ترتیب با نرم شدن بقایای موجود بر روی پوست و فولیکول‌ها تخلیه‌ی آنها آسان‌تر می‌شود. بنابراین این فرایند برای درمان پوست‌های چرب و آکنه دار بسیار مفید است.

طی فرایند یونتوفورز، یون‌های ایجاد شده  بوسیله جریان گالوانیک، مواد مغذی موجود بر روی سطح پوست را به لایه‌های عمیق انتقال می‌دهد.

این دستگاه دو سر ماساژور قابل تعویض دارد که برای نواحی مختلف به کار می‌رود. از سر رولی آن برای صورت و گردن و نواحی که سطح بیشتری دارند و از سر دوقطبی گویچه مانند آن برای نواحی حساس و کم سطح مانند زیر چشم استفاده می‌شود.

در این فرایند دو دسته یون مثبت و منفی تولید می‌شود که یون‌های مثبت وظیفه‌ی پاک‌سازی عمق منافذ پوست و یون‌های منفی وظیفه‌ی انتقال مواد مغذی به اعماق پوست را دارند.

همچنین وجود تکنولوژی یونتوفورز در این دستگاه، در درمان سلولیت نیز موثر است. به این ترتیب که باعث می‌شود نفوذ ژل‌های ادرارآور به داخل پوست افزایش یابد و زهکشی لنفاوی تحریک شود به این ترتیب یک راهکار بسیار مناسب و موثر برای درمان سلولیت است.

 

فواید و کاربرد:

ضدپیری و سفت سازی

مناسب برای انواع پوست

غیر تهاجمی

پاکسازی و کاهش منافذ قابل رؤیت

تغذیه پوست

این دستگاه با توجه به این که طی یک فرایند غیرتهاجمی پوست را پاکسازی و تغذیه می‌کند، هیچ عوارضی ندارد.