در میان پاک‌کننده‌های پوستی و محلول‌های سلامت پوست، شاید بارها با نام تونر برخورد داشته‌اید. این محلول در میان بیوتی تراپیست‌ها جایگاه خاصی دارد. همچنین میسلار واتر محصولی جدید یا بهتر است بگوییم نامی جدید است که به عنوان محصولات پاک‌کننده پوست، به بازار عرضه شده است. در این مطلب قصد داریم تفاوت‌های اساسی این دو محصول را بررسی نماییم.

 

  

میسلار واتر چیست

میسلار واتر یک محلول پاک‌کننده پایه آب است، که تقریباً کلیه کارهای پاک کردن آرایش را انجام می‌دهد. از این محصول می‌توانید برای پاک‌سازی سطح پوست از آرایش استفاده کنید.

 در واقع این محصول، با از بین بردن آلودگی‌ها و ناخالصی‌های سطح پوست باعث احساس نرمی و زیبایی در پوست می‌شود. میسلار واتر از میسل‌ها یا ذرات روغنی شده که با جذب کثیفی‌ها و ناپاکی‌ها، آن‌ها را از سطح پوست پاک می‌کنند.

این محصول بسیار کامل بوده و قادر به پاک‌سازی انواع محصولات آرایشی، از کرم پودر بیس گرفته تا آرایش چشم و ریمل است و چربی‌های اضافی سطح پوست را نیز از بین می‌برد.

این محصول علاوه بر از بین بردن آرایش و پاک‌سازی جز یکی از محصولات مراقبت از پوست بسیار خوب است وجود میسل‌ها یا همان ذرات لیپیدی پاک کننده که به صورت سوسپانسیونی در آب معلق شده‌اند این محصول را برای این دو هدف بسیار موثر ساخته است.

میسل‌ها دارای دو سر آب‌گریز و آب‌دوست هستند به این معنی که علاوه بر جذب مواد ناخالص و چربی پوست با سر آب‌گریز خود، قادر به مرطوب کردن پوست و جوان‌سازی آن ،با سر آب‌دوست خود است.  این مواد به دلیل ساختار خود جالبی که دارند، حتی می‌توانند آرایش‌های ماندگار مانند ریمل ضد آب را نیز پاک کنند.

 

 

تونر چیست

تونر محصولی است با پایه آب که سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کند. استفاده از این محصول برای پوست چرب، پاک‌سازی و از بین بردن منافذ باز را به همراه دارد و برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند. یک تونر خوب، سرشار از مواد آنتی اکسیدان‌، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

از طرفی پوست ما دارای pH اسیدی است. استفاده از صابون‌ها و برخی از مواد آرایشی موجب از بین رفته تعادل pH پوست و ایجاد قارچ در سطح آن می‌شود. تونرها با تنظیم pH پوست، از این فرایند پیشگیری کرده و به تسریع بازیابی این تعادل کمک می‌کنند. همچنین با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی بر روی پوست از آن در برابر  نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی نیز پیشگیری می‌کند.

 

 

پس از معرفی این دو محلول مراقبتی مهم، در این بخش به تفاوت‌های اساسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

1-تفاوت در کابرد

همانطور که گفته شد هدف از به کار بردن میسلارواتر پاک کردن آلودگی‌ها و مواد آرایشی است، پاکسازی عمیق پوست و سم زدایی نیز از دیگر وظایف این مایع است. بسته به نوع پوست شما میسلار واترهای متنوعی در بازار وجود دارد، که شما می توانید پس از تعیین نوع پوست خود، خشک، چرب، مختلط یا معمولی، میسلار واتر سازگار با پوست خود را انتخاب کنیم. این در حالی است که وظیفه اصلی تونر تنظیم pH و سلول های مرده پوست بعد از شست و شو می‌باشد.

 

2-تفاوت در فرمولاسیون مواد تشکیل‌دهنده

تفاوت بعدی در فرمولاسیون و ساختار مواد تشکیل‌دهنده این دو است. همانطور که گفته شد، مواد تشکیل دهنده میسلار واتر ساختاری میسلی دارد که با وجود مرطوب بودن،چرب هستند. به این جهت که بتواند کمک کند مواد آرایشی به راحتی از روی پوست پاک شود. در حالیکه تونر هیچ ماده چربی ندارد . 

 

3-تفاوت در پروسه‌ی مصرف

تفاوت سوم در فرایندهای ضروری پس از مصرف است. .پس از استفاده از میسلار واتر، برای پیشگیری از خارش و جوش زدن باید صورت شست‌شو شود. چرا که میسلار واتر دارای مواد پاک کننده و سطح فعال ملایم است. در بسیاری از موارد گفته می‌شود، پس از استفاده از این محلول، نیازی به شست‌شو نیست، ولی به دلیل چرب بودن و حل شدن آلودگی‌های سطح پوست در این قسمت، برای از بین رفتن کامل آلودگی‌ها، باید یک مرحله شست‌شو صورت گیرد. این در حالی است که پس از استفاده از تونر شست‌شو نیاز نیست.

 

برای تشخیص تونر از میسلار واتر در بازار چه باید کرد؟

تشخیص تونر از میسلار واتر با توجه به نوع مواد تشکیل دهنده شان بسیار ساده است. همانطور که قبلاً گفتیم میسلارواتر دارای مقادیر جزئی از شوینده‌ها و سطح فعال‌ها است که در اثر تکان دادن‌های ملایم دچار کف زیادی می‌شود. در حالیکه تونر در اثر تکان دادن، کف بسیار جزئی و سطحی ایجاد می کند.

نیکوتینامید و 9 تاثیر کلیدی آن بر سلامتی پوست