امروزه روش‌های زیادی برای زیبایی و جوان‌سازی پوست پیشنهاد می‌شود که در مقاله‌‌های متعدد به آن‌ها اشاره شده است. روش‌هایی مثل، گالوانیک درمانی، هایفوتراپی، اتوی‌ صورت و لوسیون‌ها و کرم‌های متنوع از جمله روش‌های نوین جوان‌سازی است. یکی از روشهای نوین تقویت پوست صورت و از بین بردن لک و جوش، حلزون تراپی است.

 

 

مخاط حلزون حاوی ترکیباتی از قبیل کلاژن،الاستین و اسید هیالورونیک است که بسیار برای پوست مفید و مغذی است.

در روش حلزون‌تراپی، حلزون زنده با حرکت خود بر روی پوست شما به مدت 30 الی 35 دقیقه مخاطی مانند ماسک برجای می‌گذارد. غلظت بالای پروتئین‌ها و پلیمرهای محلول در آب موجود در مخاط حلزون، با قرار گرفتن در معرض هوا، بر روی خشک شده و باعث کشیدگی پوست می‌شود (مانند سفیده تخم مرغ) که این فرایند باعث از بین رفتن چین و چروک‌های موجود بر روی پوست می‌شود.

 

مزایای این روش چیست؟

از بین بردن چین وچروک‌ها

ترمیم بافت‌های آسیب دیده

ازبین بردن سلول‌های مرده و لایه برداری

کاهش منافذ پوست

ترمیم لکه و آکنه

خاصیت ضد میکروبی

حفظ رطوبت پوست

کاهش التهاب با خاصیت آنتی اکسیدانی

درخشندگی و شفاف سازی پوست

این روش هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان روشی بسیار مفید است.

 

نکات تکمیلی

1.در کل استفاده از حلزون خطر خاصی به همراه نخواهد داشت ولی شرایط محیطی می‌تواند بر کیفیت مخاط حلزون تاثیر بگذارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که از 24 ساعت قبل از انجام حلزون‌تراپی باید از مصرف داروهای کورتون دار و آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری نمایید.

 

 

2.قبل از حلزون تراپی از عدم وجود حساسیت اطمینان حاصل کنید. در صورت عدم حساسیت، دقت کنید بعد از هر 15 روز درمان 5 روز به پوست استراحت دهید و مجددا طبق همین روال اقدام نمایید.

3.این کار بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود.  چرا که استفاده از هر حلزون باید به صورت اصولی و فقط برای یک نفر باشد در صورت استفاده از حلزون برای اشخاص متعدد، حتما باید این کار بعد از گذشت حداقل یک هفته صورت گیرد. همچنین، نگهداری این حلزون‌ها باید در شرایط بهداشتی صورت گیرد.