موها اهمیت زیادی در زیبایی و آراستگی چهره‌ی هر فرد دارد. بسیاری از افراد اهمیت زیادی برای زیبایی و سلامت موهای خود قائل هستند.امروزه روش‌های بسیاری اعم از خانگی، کلینیکی و تکنولوژیکی برای حفظ سلامتی و زیبایی موها ابداع شده است. یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود، تکنولوژی سشوارهای یونی است. این سشوار ها به فناوری تولید یون مجهز هستند.

نحوه‌ی عملکرد سشوار یونی

میدان الکترومغناطیسی طراحی شده در این سشوارها یون‌هایی با بار منفی تولید و آزاد می‌کند. این یون‌ها با تجزیه قطرات آب موجود روی موها علاوه بر خشک شدن سریعتر موها سبب آسیب رسانی کمتر به آنها و حفظ رطوبت مو و تعادل میان بارهای مثبت و منفی در مو می‌شوند.

 

 

از مزایای دیگر آن عدم آسیب رسانی و براق کردن مو است. همچنین، برای هر نوع مو، اعم از خشک، چرب و معمولی مناسب می‌باشد.

 

مضرات استفاه از سشوار یونی

از لحاظ قیمتی این نوع سشوار گران‌تر از سایر سشوارها است. همچنین میدان الکترومغناطیسی که حین استفاده از این سشوار ایجاد می‌شود، در طولانی مدت، برای سلامتی مضر باشد.

در استفاده از این سشوار زمان تماس مو با هوای تولید شده بسیار اهمیت دارد، چرا که اگر بیش از حد در تماس با مو باشد، باعث خشکی بیش از حد مو می‌شود که خود زمینه ساز موخوره و آسیب‌های دیگر به مو است.

 

استفاده از فناوری تولید یون چگونه است

 

 

در این سشوار قطعه‌ای تعبیه شده است که با استفاده از جریان برق شهری یک میدان الکترومغناطیسی تولید می‌کند. این میدان در اثر تماس با مولکول‌های هوا آن‌ها را یونیزه کرده و یون‌هایی با بار منفی تولید می‌کند.