در گذشته طرح‌ها و رنگ‌های تاتو محدود و پراکنده بوده است ولی امروزه علاوه بر اینکه طرح‌های ظریف مد شده اند، از طیف رنگی بسیار گسترده‌ای نیز برای این کار استفاده می‌شود.

اما باید بدانید، قبل از قرار گرفتن زیر سوزن تاتو، نقش دلخواهتان را با توجه به سبک روز درست و با فکر انتخاب کنید، چرا که حذف اثر تاتو از روی پوست به راحتی ممکن نیست.

این روزها بیشتر طرح‌هایی متشکل از خطوط ساده رواج یافته که ترکیبی از رنگ‌های متنوع بر روی آن پاشیده شده است.

در این مطلب قصد داریم 40 طرح تاتو به تفکیک قسمت‌های مختلف بدن برای خانم‌ها و آقایان ارائه نماییم.

طرح شیر

با توجه به این که شیر نماد فرمانروایی، شجاعت و خرد است، بسیاری از خانم‌ها وآقایان تمایل زیادی در خالکوبی این طرح بر روی اندام خود هستند. طرح‌هایی از شیر که با وجود گل و نمادهای ظریف، این صورت خشن را به طرحی ظریف و زنانه تبدیل نموده است، در شکل زیر قابل مشاهده است.

طرح ویرگول

طرح‌های ساده مانند ویرگول نمادی از ادامه‌ی حیات در شرایط طاقت فرساست. این طرح ها برای کسانی که از یک دوره‌ی افسردگی و یا مشکلات شدید رنج برده‌اند نماد خوبی برای شروع دوره‌ی جدیدی از زندگی است. به همین دلیل اصولا این طرح در قسمتی از بدن که قابل مشاهد است خالکوبی می‌شود.

طرح گرگ

گرگ به دلیل اینکه برای بقای خود وابستگی شدیدی به گله و هم نوعان خود دارد، به گونه‌ای نماد خانواده و وفاداری است. همچنین با توجه به این که این حیوان محبوبیت و احترام خاصی در قبائل مختلفی نظیر مردم بومی آمریکا دارد، این طرح در میان آمریکایی‌ها محبوبیت خاصی دارد.

طرح‌هایی از این حیوان جذاب در کنار گل و رنگ‌های لطیف همچون صورتی و بنفش، طرح‌هایی مناسب بانوان نیز ایجاده کرده است.

طرح فیل

فیل‌ها نماد شکوه و رفاه هستند. همچنین با توجه به اینکه از دیرباز این باور وجود داشته که فیل حافظه‌ی خوبی دارد، نماد خرد نیز هستند. از طرفی شاید ندانید که سردسته‌ی گله‌ی فیل‌ها یک فیل ماده است. به همین دلیل این طرح یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای خانم‌هایی است که می‌خواهند استقلال، شکوه زنانگی و خرد خود را به نمایش بگذارند. اغلب این طرح در قسمت‌های مختلف دست قابل اجرا است.

طرح‌های شامل اسکلت یا جمجمه

وجود اسکلت و جمجمه در طرح تاتو می‌تواند با توجه به زمینه و بقیه‌ی نقش‌های موجود در طرح معانی مختلفی داشته باشد. اما آنچه واضح است، این طرح نماد مرگ و وحشت است که با استفاده از رنگ‌های ملیح‌تر و ایجاد گل در لابلای کار آن را زنانه‌تر کرد. این طرح اغلب بروی بازو مشاهده می‌شود.

طرح فرشته

فرشته‌ها نماد پاکی و محافظت هستند. بنابراین این طرح یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای افراد مذهبی است که می‌خواهند ارادت خود به دین و مذهب را نشان دهند و یا خانم‌هایی قصد دارند عشق پاک خود نسبت  به فرزند یا شخصی که از او محافظت می‌کنند را نشان دهند.

طرح لنگر

طرح لنگر یا ابزارهای دریانوردان، همه نمادی از سفر هستند. برای کسانی که در حال یک سفر درونی از یک اعتقاد یا تفکر به اعتقاد یا تفکری دیگرند و یا ماجراجویان سفر دوست این طرح را بر روی دست و یا مچ دست به گونه‌ای که قابل مشاهده باشد تاتو می‌کنند.

طرح‌های مینیمال

طرح‌های مینیمال که از چند خط سیاه و ساده تشکیل شده است، نماد سادگی هستند و برای خانم‌ها و آقایانی که به دنبال سادگی و آرامش هستند، طرح‌های خوبیی هستند. بعضا در میان این خطوط رنگ‌های به صورت لکه نیز وجود دارد که آن را جذاب‌تر کرده و از سادگی آن می‌کاهد.

در ادامه با ما همراه باشید تا طرح‌های برجسته‌ی سال 2021 را بررسی نماییم.

م

تاریحجه‌ی تاتو

قرینه‌سازی ابرو در تاتو