فرم دهی و قرینه سازی لب ها

 

لب ها دارای پوست بسیاز نازکی هستند و برای بهتر نشستن آرایش روی آن نیازمند لایه برداری و تمیزی می باشد. اگر پوست های مرده را از لب جدا کنید آرایشی یکدست، زیبا و جذاب بر روی آن خواهید داشت.

 

لایه برداری

اگر دقت کرده باشید بعد از لایه برداری پوست صورت، کرم ها بهتر روی پوست می نشینند. برای لب هم به همین صورت نیاز به لایه برداری دارید تا رژ لب طولانی مدت بر روی لب شما باقی بماند. معمولا لب‌ها را با کرم، وازلین یا شکر لایه برداری می کنند.

 

فرم دهی لب ها 

 

زیرسازی

از مهمترین بخش‌ها در آرایش صورت و لب‌ها زیرسازی مطلوب است. از فونداسیون (Foundation) لب استفاده کنید و اگر در دسترس شما نبود با کمی کرم پودر یا پنکیک روی لب‌ها، رژ لب بهتر بر روی آن می‌نشیند. در آرایش لب بسیار مراقب باشید تا شکل لب‌ها را تغییر ندهید، در این صورت لب‌هایتان نامتقارن به نظر می‌رسند، تمام تلاش خود را بر قرینه سازی هفت بالای لب خود قرار دهید که در ظاهر لب شما نکته‌ای بسیار کلیدی و مهم است.

با استفاده از خط لب بالای لب خود را با خط بینی هماهنگ کرده و سپس دور و زیر لب را بولد و متمایز کنید. گوشه های لب فراموش نشود. خط دور لب و قرینه سازی هفت بالای لب را با قسمت تیزتر رژ لب نیز می‌توانید انجام دهید. مزیت آن این است که اختلاف رنگ ندارد.

روشن کردن چال بالای لب با استفاده از هایلایت‌ها از مهمترین نکات قرینه سازی و زیبایی دوچندان لب‌های شماست.

پرایمر لب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به طور کلی پرایمر یا زیرساز آرایش بسیار ضروری است چرا که به صورت شما آرایشی زیبا و یک دست می دهد. پرایمر علاوه بر زیبایی از پوست شما مراقبت می کند و می توانید از آن در آرایش روزانه خود استفاده کنید.

 

روش کشیدن صحیح خط لب 

 

خط لب

به دلیل غیرطبیعی کردن لب ها این روزها دیگر از خط لب استفاده نمی‌کنند اما برای انواع آرایش‌ها خط لب ضرورت دارد. فقط کافیست از خط لب همرنگ رژ لب خود استفاده کنید و هرگز از رژ لب شما تیره تر نباشد. چرا که دیگر امروزه مورد پسند و زیبا نیست! متناسب بودن آرایش لب با مابقی اعضای صورت از نکات بسیار مهمی است که باید همیشه در آرایش‌های ملایم یا غلیظ رعایت کنید.