پس از بررسی بحث تاخیر در گفتار قصد داریم شما را در معرض آموزش چگونگی ثروتمند شدن، به کودکان خود قرار دهیم. با ما همراه باشید.

یکی از تفکرات  اشتباهی که از گذشته تاکنون توسط والدین به کودکان  القا می‌شده است،  بی اهمیت جلوه دادن پول در زندگی بوده است. این در حالی است که کودک از همان ابتدا باید برای ثروتمند شدن آموزش ببیند در این مطلب قصد داریم ۶ نکته اساسی برای ثروتمند شدن را مطرح نماییم.

در ابتدا فرزند شما باید بداند پول چگونه بدست می آید. او باید از کودکی بداند پول بدون زحمت از کیف والدین خارج نمی‌شود و در ازای یک عمل مثبت به دست خواهد آمد.

 

 

به کودک خود آموزش دهید میان بخشندگی پس انداز و خرج نمودن تعادل برقرار کند.

 سخاوت و بخشندگی بسیار مهم است. زیرا اهمیت کمک به همنوع را به کودک شما می آموزد. اما در ادامه شما باید به او خوب بیاموزید بخشی از پولش را همواره برای سرمایه گذاری پس انداز کند و بخشی را خرج نماید. به او گوشزد کنید که وقتی پول تمام شد جایگزینی وجود نخواهد داشت. بدون تردید فرزند شما اشتباهاتی خواهد داشت، اما بهتر است تا زمانی که در مکانی امن همچون خانه پدری است، اشتباه کند.

برای این کار سه قلک برای او مشخص کنید. یک قلک برای پس انداز کردن، یک قلک برای خرج کردن و یک قلک برای بخشیدن . هر زمان پولی به او می‌دهید، از او بخواهید پولش را بین سه قلک تقسیم کند.

 

 

فرزندتان را در بحث بودجه بندی هزینه‌های خانواده مشارکت دهید.  این کار باعث می شود که او در بحث بودجه بندی هزینه‌های خانواده درگیر شود و ببیند که شما چطور مسئولانه و قبض ها و صورتحساب ها رسیدگی می‌کنید. کودکان به طور ذاتی دوست دارند به پدر و مادرشان کمک کنند بنابراین با این کار به او کمک می‌کنید که فکر کند چگونه می‌تواند برای کاستن هزینه‌ها به خانواده کمک کند. اما به یک نکته توجه کنید این بحث باید کاملاً خودمانی و بدون تنش و اضطراب صورت گیرد.

پرداخت‌های الکترونیکی را به فرزندتان بیاموزید یا دست‌کم او را با این مقوله آشنا کنید. برای مثال زمانی که دارید قبض‌ها را به صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنید، کنار او بنشینید و اجازه دهید کار شما را تماشا کند.

به فرزندتان پول هدیه بدهید، تا بتواند تصمیمات مالی بگیرد. در مناسبت‌ها به جای کالا به فرزندتان پول هدیه بدهید به این ترتیب هم در وقت صرفه جویی می‌کنید و هم به کودک خود نشان می‌دهید که درخواست هایش چه هزینه ای دارد. علاوه بر این به تقویت توانایی حساب و کتاب او نیز کمک می‌کنید.

پول تو جیبی را با حساب و کتاب به فرزند خود بدهید کودکان برای انجام امور شخصی خود مانند خرید خوراکی لوازم تحریر و اسباب بازی به پول نیاز دارند. تعیین مبلغ مشخصی به عنوان پول توی توجیبی برای بچه ها خوب است. اما بهتر است ابتدا کودکمان را با آموزش هایی روبرو کنیم که بتواند  آن را خودش به دست بیاورد. این کار به او نشان می‌دهد افراد چگونه کسب درآمد می‌کنند.