جهت رفع قوز بینی روش‌های زیادی وجود دارد که بسته به میزان استطاعت مالی شخص، دائم یا موقت است. برای مثال جراحی بینی گرانقیمت‌ترین روش است که با توجه به کیفیت عمل، دائمی می‌باشد.

پس از آن تزریق ژل از جدیدترین متدهای روز برای رفع قوز بینی است.

 

 

 اما برای کسانی که به دنبال یک روش راحت و کم‌هزینه برای رفع این مشکل هستند، گریم بهترین گزینه است. درگریم با استفاده از کانتورها نقص‌های چهره پوشانده و زیبایی‌های آن در معرض بزرگنمایی قرار می‌گیرد. برای این کار باید دقت نمایید که از سایه‌ها در کدام قسمت استفاده کنید. چرا که استفاده ناصحیح از کانتورها نه تنها عیوب صورت را نمی‌پوشاند بلکه باعث می‌شود مشکلات بزرگتر به نظر برسد. در این مطلب قصد داریم روش صحیح پوشاندن قوز بینی با استفاده از گریم را شرح دهیم.

 

تاثیر کانتورها و سایه‌ها در اصلاح ظاهر بینی

 

 

رای گریم بینی در ابتدا دو خط موازی روی بینی را ایجاد می‌کنیم.  به دلیل اینکه بینی‌های قوز‌دار تیغه‌ی نازکی داشته و خطوط موازی به هم نزدیک هستند، ما با ایجاد فاصله بین دو خط موازی سعی می‌کنیم با این روش نازکی تیغه را بپوشانیم.  قسمت میانی دو خط را با یک رنگی که یک درجه از رنگ پوست صورت روشن‌تر است، پوشانده و قسمت زیر بینی را از پایین به بالا با یک رنگ روشن بپوشانید.

در این مرحله دو حالت پیش روی شما قرار دارد. تیغه بینی دارای قوز بزرگ باشد و یا اینکه قوز آن کوچک باشد. در صورتی که قوز بینی بزرگ باشد بالا و پایین آن را رنگ روشن می‌زنیم و نهایتا رنگ را به اطراف خارج آن پخش می‌کنیم.

در حالت دوم روی قوز یک لکه تیره ایجاد می‌کنیم و در همان قسمت رنگ را پخش می‌کنیم.

 

تاثیر فاصله‌ی چشم‌ها در ظاهر بینی

مرحله بعدی کنترل فاصله چشم‌ها از یکدیگر است. در صورتی که فاصله چشم‌ها به درستی انتخاب نشود اصلاح بینی به تنهایی مشکل را رفع نخواهد کرد. متخصصین زیبایی برای جراحی بینی از این معیار برای تنظیم شکل درست بینی هنگام عمل استفاده می‌کنند. برای این کار فاصله‌ی میان چشم‌ها اندازه‌گیری می‌شود، درصورتیکه این فاصله طبیعی و درست باشد باید عرض بیا پهنای قاعده‌ی بینی، فاصله‌ی میان سوراخ‌های بینی، مساوی با فاصله میان لبه داخلی میان دو چشم باشد.

 

 

پس لازم است در زمان میکاپ و پوشاندن عیوب بینی، به این نکته توجه نمایید.

 

تاثیر استایل مو بر ظاهر بینی

 

 

نکته بعدی استایل موها است. کسانی که دارای بینی قوزدار و بزرگ هستند، نباید موهای خود را چتری کوتاه کنند. همچنین نباید از مدل‌هایی که قسمت زیادی از مو بر روی صورت قرار می‌گیرد، استفاده کنند. چرا که این استایل مو باعث بزرگ جلوه دادن بینی می‌شود. زیرا هر اندازه صورت کوچکتر نشان داده شود بینی بزرگتر به چشم می‌آید. این افراد باید موهای خود را حجم داده و یا در قسمت پشت سر با کش یا گیره جمع نمایند. نمایاندن ابروها و چشم با آرایش‌های مناسب، تاثیر قابل توجهی در کاهش توجه بیننده بر روی بینی می‌شود.

 

تاثیر آرایش کلی صورت بر ظاهر بینی

 

 

همچنین آرایش چشم و لب‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در پوشاندن عیوب بینی داشته باشد. برای چشم‌ها باید یک آرایش طبیعی و سبک و برای لب‌ها نیز باید از رنگ‌های طبیعی استفاده نمود.

خط لب‌های پر رنگ و غلیظ بینی را بزرگتر جلوه می‌دهد. به طور کلی خط لب و رژ باید همرنگ انتخاب شود یا نهایتا تا 2 درجه تفاوت رنگ داشته باشد. برای جلب توجه بیننده به لب‌ها باید کمی لب‌ها را درشت گریم کنید. برای مثال کسانی که لب‌های باریک دارند با زیرسازی کمی خط لب را بیرون از لب‌ها بکشند و رژ لب را به گونه‌ای بزنند که لب درشت‌تر به نظر برسد.

مراقب فرم ابروها باشید، ابروهای بسیار نازک و کشیده فرم بینی را بزرگتر نشان می‌دهد. ابروها باید با فاصله و نسبت به اندازه‌ی چشم و گریم آن ضخیم باشند تا فرم بینی کمتر جلب توجه کند.

 

 

5 گام برای گریم حرفه‌ای در منزل