آرایش و تمیز کردن ناخن

 

دست‌های شما سن شما را نشان می‌دهند. پس همانگونه که به آرایش روزانه خود اهمیت می‌دهید نیاز است به دست‌های خود نیز توجه کنید.

اولین نکته برای داشتن دست‌هایی زیبا، رسیدگی به ناخن‌ها است. سلامت ناخن‌ها منوط بر داشتن تغذیه‌ای سالم است. همچنین شستشو و نظافت دائم دست‌ها و ناخن‌ها مهم است. ناخن‌‌های مرتب، سوهان‌کشی شده و بدون کوتیکول کمک می‌کند، لاک شما جلوه‌ی زیباتری داشته باشد.

 

اصولی لاک بزنید. در غیر این صورت، پیشنهاد می‌کنیم اصلا لاک نزنید.

قبل از لاک زدن کوتیکول‌ها را با استفاده از مایع ریمور و گوشت‌گیر ناخن از بین ببرید. در صورتیکه به این مایع دسترسی ندارید، محلولی از آب و صابون به مدت 2  الی 5 دقیقه جایگزینی مناسب است.

برای خوابیدن لاک بر روی ناخن حتما از ریشه‌ی ناخن شروع کنید. برای این کار، ابتدا پوست انتهای ناخن را با استفاده از ابزاری ساده به نام عقب‌زن کنار بزنید. این ابزار در انتهای بسیاری از ناخن‌گیرها و سوهان‌ها وجود دارد.

پس از لاک زدن، برای ماندگاری بهتر لاک، دست‌هایتان را به مدت سه دقیقه در آب سرد قرار دهید.

در انتها برای تقویت ریشه‌ی ناخن‌ها از روغن کوتیکول استفاده کنید. در صورت عدم دسترسی به این روغن، روغن بنفشه جایگزین خانگی مناسبی برای این محلول است.

 

برای تمیز کردن سریع و راحت لاک از فویل استفاده کنید.

پد ناخن را به محلول لاک‌‌پاک‌کن آغشته نموده و بر روی ناخن قرار دهید. سپس آن را با فویل ببندید. بعد از 10 دقیقه متوجه می شوید که لاک به سادگی هرچه تمام‌تر از ناخن‌هایتان پاک خواهد شد.

 

برای تمیز کردن لاک‌های تیره از خمیردندان استفاده کنید.

استفاده از لاک‌های تیره ناخن‌های شما را بسیار جذاب می‌کند اما برای پاک کردن سریع و بازگشت سریع ناخن ها به حالت اولیه، بهترین راه استفاده از خمیردندان سفید است.

لک‌های باقیمانده را ازبین ببرید.

اگر بعد از پاک کردن لاک، ناخن هایتان لکه دار و رنگی هستند. کافیست وازلین را روی پوست اطراف ناخن بگذارید تا این لکه ها از بین بروند.

 

ناخن‌های شکسته را ترمیم کنید.

اگر شما مانیکور انجام می‌دهید، احتمال شکستن ناخنها را نادیده نگیرید. در این حالت، ابتدا یک تکه پارچه یا فیبر استریل را به چسب ناخن آغشته نموده و بر روی قسمت شکسته قرار دهید. پس از خشک شدن قسمت‌های ناهموار را سوهان‌کشی نموده  و در نهایت لاک بزنید.

درصورتی که ناخن‌هایتان شکننده و ترد هستند، می‌توانید از محلول هاردنر ناخن استفاده نمایید. این محلول حاوی رزینی بهداشتی است که لایه‌ای بسیار نازک و مستحکم بر روی ناخن ایجاد نموده و مانع از شکستن و تا شدن ناخن می‌شود.

 

ترمیم ناخن ها