به دلیل کمبود وقت و مشغله زیاد در این روزها، معمولا خانم ها زمان بسیار کمی برای آرایش و مرتب کردن موها دارند و رفتن به آرایشگاه ها زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. با روش‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم می توانید در زمان کوتاهی آرایش و جذابیت خاصی به موهای خود ببخشید.

آرایش و شستشو سریع مو 

 

زیبایی موها فقط به رنگ کردن آن ها نیست. علاوه بر این رنگ کردن موها نیازمند مدت زمانی نسبتا طولانی می‌باشد. در ابتدا لازم است بدانیم، استرس و نگرانی طولانی مدت موجب ریزش مو و کاهش کیفیت ظاهری آن می‌شود. علاوه بر این مصرف مقادیر مناسبی از مایعات، خصوصا آب، می تواند نقش قابل توجهی در کیفیت موی شما داشته باشد.

انتخاب شامپویی که سازگار با مو باشد از دیگر پارامترهای مهمی است که می‌تواند نقش بسزایی در فرم‌پذیری و براقیت مو دارد. 

در ادامه چند روش ساده برای تسریع خشک نمودن، آرایش و فرم‌دهی مو معرفی می‌کنیم.

جایگزینی حوله ساده با حوله‌ی میکروفیبری یک روش موثر برای تسریع در خشک نمودن موها است . این حوله ها آب بیشتری را نسبت به حوله های معمولی جذب می کنند و سرعت بیشتری به خشک شدن موهای شما می دهد. در نتیجه زمان بیشتری برای آراستن موهای خود دارید.

جایگزینی سشوار معمولی با سشوارهای یونی. سشوارهای یونی با باردار نمودن مولکول ها، به صورت الکتریکی، موجب می شود تا رطوبت موهایتان با سرعت زیادی از بین برود.

 

 

استفاده از پودر بچه برای تمیز و حجیم نمودن موها. پودر بچه را بر روی ریشه موهایتان بریزید و آن را به خوبی شانه بزنید.

به جای استفاده طولانی مدت از سشوار، می‌‌توانید از اتوی مو و یا اتوی فردهنده استفاده نمایید. برای این کار کافی است موهای خود را با شانه مرتب کرده و با اتو حالت دهید.

با این حال استفاده طولانی مدت از اتوها و اجسام داغ، سطح مو را زبر می کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود از موس مو برای فر نمودن استفاده کنید. کافی است موهای خود را با استفاده از اسپری مرطوب نموده و با مقادیر مناسبی از موس مو حالت دهید.

استفاده از اسپری ساحلی. این اسپری با ترکیب 200 گرم آب مقطر، یک قاشق چای‌خوری نمک دریایی و نصف قاشق چای‌خوری نرم کننده به راحتی قابل ساخت است. با مخلوط کردن آن در یک بطری اسپری، شما صاحب این اسپری ساحلی جادویی شده‌اید. کافی است مقادیری از این ترکیب جادویی را هر شب قبل از خواب بروی موهای خود اسپری نموده و ببندید. صبح موهایی براق و خوش‌حالت داشته باشید.

گاهی تنها تغییرات کوچکی مثل تغییر مسیر فرق موها می‌تواند تاثیر بسزایی در ظاهر شما داشته باشد.

همیشه لوازم آرایش موهایتان کامل و در دسترستان باشد. مجموعه‌ای از تل، روسری، کلیپس و هرآنچه که به آن علاقه دارید در دسترس خودتان قرار دهید و به آرایش صورت خود اهمیت دهید.

اکستنشن موها را فراموش نکنید. یک دم اسبی زیبا و بلند می‌تواند کمک کند تا به سرعت موهایی با ظاهر فوق‌العاده و متفاوت داشته باشید.

شنیون‌های ساده و سریع را به خاطر بسپارید.

سریعترین راه برای زیبا خارج شدن از منزل دم اسبی است. اما برای ایجاد تنوع، گاهی دم اسبی خود را اتو بکشید یا فر دهید و از کلیپس‌هایی با ظاهرهای متفاوت استفاده کنید.