برای انجام این کار، روش‌های زیادی وجود دارد، که برخی با لوازم تخصصی، مثل خط‌کش یا کولیس و برخی با لوازم ساده در منزل، مانند نخ و دستمال کاغذی، انجام می‌شود. انتخاب روش مناسب، بستگی به میزان تخصص و مهارت شما در این کار دارد.

 در این مقاله قصد داریم 4 روش از رایج‌ترین روش‌های قرینه‌سازی ابرو را بررسی نماییم.

قبل از انتخاب هر روشی باید تاج، دنباله و قوس ابرو مشخص شود.

برای مشخص نمودن محل تاج یک مداد را از کنار پره‌ی بینی به صورت عمود از قسمت داخلی چشم عبور می‌دهیم، نقطه‌ی تلاقی این مداد با ابرو، تاج ابرو است. تاج ابرو از گوشه داخلی چشم شروع می‌شود. در صورتیکه ابرو از این قسمت جلوتر باشد، بینی عریض و چشم‌ها کوچکتر به نظر می‌رسد.

برای کشیدن دنباله ابرو باید انتهای آن مشخص شود، مداد را از کنار پره بینی به گونه‌ای عبور می‌دهیم که از گوشه‌ی خارجی چشم عبور کند. محل تلاقی این مداد با ابرو، انتهای ابرو را نشان می‌دهد.

برای قوس ابرو، مداد را از کنار پره‌ی بینی به گونه‌ای عبور می‌دهیم که از عنبیه‌ی چشم عبور کند. محل تلاقی مداد با ابرو، قوس یا کمان ابرو است.

1-قرینه کردن ابرو با خط کش و کولیس:

در این روش کافی است نقطه‌ی میان ابرو را مشخص نمایید. برای این کار باید خط بینی را دنبال نموده و تا میان ابرو امتداد دهید.

نکته: برای بینی‌هایی که انحراف دارند، باید دقت کنید، چرا که انحراف تیغه‌ی بینی ممکن است، در تشخیص نقطه‌ی میانی، شما را دچار مشکل کند.

پس از علامت زدن این خط، خط‌‌کش قرینه ساز را از نقطه‌ی صفر، بر روی امتداد این خط قرار دهید. معمولاً برای افراد مختلف یک و نیم سانتی متر بین دو ابرو کافی است.در این قسمت دقت کنید، چرا که انتخاب فاصله‌ی زیاد باعث می‌شود فاصله‌ی ابروها از هم زیاده شده و فرم چهره را بهم بریزد. بین دو ابرو به اندازه‌ی یک چشم باید فاصله باشد.

 از قسمت یک و نیم سانتی که از تاج ابرو مشخص شده، اندازه شش و نیم سانت علامتگذاری کنید.

 اگر تاج یک ابرو از ابروی دیگر پایین‌تر قرار گرفته، بسته به سلیقه‌ی مشتری یا خودتان، یکی را نسبت به دیگری به گونه‌ای تغییر دهید که هر دو ابرو قرینه شوند. به همین صورت برای زاویه کمان و امتداد ابرو نیز عمل کنید.

در مرحله بعد با استفاده از کولیس خطوط را به هم متصل کنید.

نکته: برای خانم‌هایی که عمل جراحی بینی داشته‌اند نباید از کولیس استفاده کرد. توجه کنید که زاویه‌ی کمان و تاج‌ها در دو ابرو با یکدیگر یکسان باشند، به همین منظور باید با خطوط صاف به یکدیگر متصل شوند. در صورتیکه خطوط ترسیم شده، موازی باشند، مختصات هر کدام صحیح بوده و قرینه هستند.

برای خرید خط‌کش، حتما دقت نمایید، کوچکترین مشکل در تقارن و کیفیت آن، ممکن است شما را در عمل قرینه‌سازی، خصوصا در آرایش دائم، دچار مشکل کرده و خسارات جبران ناپذیری به بار آورد. 

2- قرینه سازی با استفاده از دستمال کاغذی

این روش بسیار ساده‌تر از روش قبلی است.

ابتدا دستمال کاغذی را بر روی قسمت پایینی ابروها قرار دهید. سپس با کمک ماژیک مخصوص آرایش، دو نشانه روی قسمت‌هایی که دستمال قرار می‌گیرد، بگذارید. در نهایت با مقایسه‌ی نقطه‌ها مطمئن شوید که ابروهایتان تقارن کافی را دارد.

3-قرینه سازی به وسیله‌ی دیوایدر

این وسیله، استانداردترین ابزار برای قرینه‌سازی ابرو است که با استفاده از نسبت‌های طلایی داوینچی ساخته شده است.

روش کار با این دستگاه به این صورت است که ابتدا فاصله‌ی دو چشم از محل رویش مژه‌های پایینی، اندازه گیری می‌شود و دهانه‌ی کولیس روی این فاصله تنظیم می‌شود. سایر فاصله ها به صورت اتوماتیک در سایر دهانه‌ها تنظیم می‌شود. تصاویر، کاملا گویای سهولت کار می‌باشد.

در صورتیکه جنس این ابزار از جنس مرغوبی ساخته شده باشد، می‌توانید برای اندازه‌گیری قوس یا کمان، سری دهانه‌ی مربوطه را کمی کج کنید تا کاملا بر روی سطح بخوابد و قرینه‌سازی دقیق‌تر و راحت‌تر انجام شود. 

4- قرینه‌سازی با استفاده از نخ

همانطور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، مکان خط میانی، تاج، قوس و انتها را با استفاده از یک نخ، که با مداد یا سرمه رنگی شده است، با خطوط صاف علامت‌گذاری کنید. سپس دو تاج، دو قوس و دو انتها را با نخ به صورت صاف و موازی هم علامت‌گذاری کنید. با اشکال هندسی ایجاده شده، قسمت‌های نامتقارن آشکار می‌شود که می‌توانید به راحتی اصلاح کنید.

4 نکته مهم در قرینه‌سازی و فرم‌دهی لب‌ها